Страница 14 от 15

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: пет юни 21, 2019 6:25 pm
от Master of Detailing
Ама чакай сега :confused: аз дадох пример, как съм се справил с наличието на две пасти и пробване с различни гъби, просто защото нямах нужното в момента, но имах време да пипна малко, не е казано, че при теб ще стане същото. Както казах и щом си видял, че V32 и жълтата маха дефектите от майстора и другите, сложи после V34 и оранжева, V36 и зелена и накрая черна и V38. Няма как да не стане с 4 стъпки, имам чувството че не полираш достатъчно дълго и само пребягваш по детайла. Колко дълго примерно правиш калника с една паста целият? Ако са по-малко от 15 минути, то изобщо не е достатъчно. Виж едно клипче на CG, сравни и ти дали полираш толкова време върху детайл или зона, за да си наясно дали си в правилната посока, няма да се шашкаш. При мен така беше в началото, като пипнах най-големият абразив и работех върху една тъмно синя Хонда, това няма да го забравя. Така я нажулих, че си викам е-баси тва няма оправяне, ама следващата стъпка, нещата почнаха да си идват на място, по следваща и стана слънце :lol:

Агнешката вълна оставя супер много дефекти, след нея дори е добре да минеш с още една стъпка и твърда гъба с основният ти абразив или с V34, чак тогава продължаваш напред. Тя е за супер тежките дефекти, каквито ми се сториха на първата ти снимка, а за тях ти казах, че може да се наложи да работиш с нея. Намери ми кода на боята ти, където е вратата има лепенка или отзад в багажника под мокета на кората, не знам къде е твоят. Интересува ме дали не е CC (ceramiclear).
Ако лака вярно е твърд и е керамичен задачата е сложна! Не невъзможна, просто е по-трудно.

Аз отдавна не се занимавам с пастиране на коли на клиенти, само върху моята си пипам и тествам продуктите върху нея по този начин. Дори и да исках да ти я направя нямам нужното време за да я направя, както и място, отделно съм постоянно в движение, дори сега пиша от телефона си и се връщам постоянно та си оправям правописните грешки, защото не ми е удобно. Няма и как да дойдеш пред магазина, защото нямаме физически обект, само онлайн продаваме. Просто няма къде да ти покажа, ще трябва да се справиш сам и с помощта от тук. Не е сложно, сам виждаш, че колкото повече неща опитваш, толкова повече неща научаваш. Разбирам те, че искаш да е на 100% перфектно, но освен всичко което коментираме си има и техника, която се придобива с времето, усет за лака, усет кога да натиснеш повече и кога да задържиш на място и т.н. За енсусиаст като теб се примири с едно постижимо и добро качество, направи цялата кола, пък после преди зимата я направи пак и сложи Carbon Flex. Няма да изтриеш лака, колата има поне ресурс за 10пастирания нормални с голям абразив, преди да почнеш да се притесняваш. Ти за първи път пипаш машина и искаш да я направиш, като професионалист с 10 годишен стаж.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: пет юни 21, 2019 6:44 pm
от Marian
Ами значи аз правя един участък от около 50 на 50 за около 5 6 минути защото ме е страх,то визуално пастата изчезва даже спирам и пръсвам 1 2 пъти от кондициотера и преди да пръсна малко изчетквам.
Движа машината бавно и не натискам.
Сега търся номера на боята но немога да го открия.
Освен да пробвам по дълго да полирам но се тревожа да не изсъхне мастата и да направя по зле.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: пет юни 21, 2019 6:56 pm
от Master of Detailing
Увеличи времето двойно, като добавяш паста или пръскаш с кондицонера. Особено при работата с V36 трябва да полираш много. Примерно калмник за поне 30 минути. Някой може сега да каже, че е много време, но зависи кой какво качество търси. Аз съм правил с една стъпка с абразив предни капаци на БМВ за по 3-4 часа, така,ч е работиш докато си удовлетворен. И на курс да идеш по детайлинг, че сега е модерно и има доста такива, нищо повече няма да научиш от това, което прочиташ във форума. Курса не е да те научи, а да ти се приберат парите, поне на този етап нещата са така. Говорят ти гледаш, може и да ти се даде машина да полираш малко, но ти си имаш всичко действай. Форума е книга за детайлинга и ако четеш ще научиш повече отколкото от всеки един курс, за който ще дадеш пари и после ще си кажеш "Ами аз това го знех". Трябва практика!!!

Пак ти казвам, действай спокойно, щом си напипал онази добра комбинация от която си доволен, направи цялата кола, сложи си една вакса и се радвай на блясъка, който сам виждаш че изпъква вече. Карай си я до есената, после пак и направи едно пастиране, тогава ще е нужно само да речем с V36,V38 , т.е ще е нужно да махнеш натрупани дефкети, както и такива, които си пропуснал миналият път и така. Виждаш колегата Найденов, как при редовно полиране на колата и добра подръжка, при едно връшане на бласъка му е нужно една паста и една гъба. Фиксер се равнява на V36 и оранжевата гъба, която имаш ти, казвам го за ориентир и сравнвнение на неговите дефкети, които виждаш как е премахнал.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: пет юни 21, 2019 10:00 pm
от Marian
Послушах съветите ти и сега някой неща започнаха да стават:) Значи,сложих си телефона на таймер на 12митути и започнах с V36 и зелената гъба върхо участък около 50 на 50 където бях го пробвал с v34 и оренжевата.На 35 уборота бавно движех машината и на петата минуто спрях и пръснах два пъти с кондиционера и продължих по същият начин до 12тата минута на този участък.След забърсването се зарадвах много защото изчезнаха кръговите драскотини.Даже този финал ми е достатъчен.Ако много се загледам ила леки кръгови или даже не са кръгови но супер малки.Странното обаче е че като минах v38 и черната гъба по същия начин на 35 оборота 12 минути и нещата станаха по зле.Появиха се кръгови драскотини.
Да не би да трябва на още по ниски обороти?
Но съм склонен да приема в краен случай и за финал да е v36 с зелената гъба.
Ако в стъпката с v34 и опанжевата гъба го направя пак така по дълго 12мин. Може би ще стане още по добре след това с v36.
В тия 12 митути добре ли е само веднъж да пръскам кондиционер по средата на времето както и като започвам или трябва по често?Не съм добавял допълнително паста.
Сега не разбирам защо с v38 не ми се получава.Но определено забелядах че на v34 и v36 на 35 оборота е по добре от колкото на 40

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: съб юни 22, 2019 12:22 am
от Master of Detailing
Ще станат нещата, леко полеко...Факторите и променливите са много, сам виждаш от една смяна на оборотите какъв е резултата. Кондиционера за гъбите няма как да знам по колко и кога да слагаш и дали е необходимо, зависи колко се загрява лака и колко бързо съхне пастата и далу има нужда от продължаване на започнатият пас. Сам осъзнаваш, че няма точен отговор за това.

Сложи за финала с V38 още по-мека гъба, не знам каква имаш. Не натискай много и намали оборотите още (последните пасти антихолограмни, глейзове и вакси се разнасят на ниски обороти) и сложи повечко паста с примерно едно капване колкото грахово зърно. Просто гледай да не съхне до край но не пръскай с нищо, когато работиш с нея. Тя съхне доста бързо, поне при мен беше така, което зависи и от лака, моя лак засмукваше яко лубрикантите от нея и просто докато работех капвах допълнително от бутилката върху детайла и го грабвах с работещата машина без да спирам работа.

Това с времето от телефона също не е много точно, защото другият примерно детайл ще е да речем с повече дефекти и ще е нужно повече работа, но щом така си му хванал цаката за да добиеш усет за времето на работа, давай така, после ще свикнеш.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: съб юни 22, 2019 12:44 am
от Marian
Благодаря много,имам червената гъба и ще пробвам с нея на по ниски обороти.
Чак ми е неудобно вече че те занимавам толкова много и съм ти много благодарен за помоща!

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: нед юни 23, 2019 1:04 am
от Marian
Здравейте пак.Днес правих различни комбинации и достигнах до някой изводи.
Едното което установих че с v38 и черната гъба не ми се получава дори и на по ниски обороти.Обаче с червената и на 25 оборота на машината става значително по добре,но въпреки това пак при по старателно вглеждане се забелязват мн леки кръгови драскотини в малка окръжност.Това обаче е все върху калника на който правих какви ли не проби.След това се преместих на вратата и я разделих на 3 и направих 3 различни комбинации:Единият вариант беше V34 и жълтата гъба после v36 и зелената и накрая v38 и червената.
Другата комбинация беше същата но с v34 беше оранжевата гъба а не жълтата.В тия два варианта по добрия беше втория в който v34 беше с оранжевата гъба.Но пак си се виждаха макар и мн слабо тия леки кръгови драскотини.Тогава реших да направя третия вариант на вратата: а той беше директно с v36 и оранжевата гъба.Започнах участъка като пръснах 2 пъти кондиционер на гъбата с пастата и разнесох.Но после увеличих оборотите до 35 а не до 40...след някъде около 5 минути добавих още една капка без да спирам като я капнах на самият детаил.След около още около 3 4 минути спрях и пръснах 2 3 пъти с кондиционера върху гъбата и продължих още около 3 4 минути но на 30 оборота.Общо тоя участък от около 50 на 50 го полирах около 12 минути.Като избърсах чак не можех да повярвам.Нямаше никакви кръгови драскотини от тия които показах на първите снимки.Много се зарадвах.Реших да направя същото на другите два участъка където правих другите комбинации.Но там където бях пипал преди това не се получаваше така добре,все имаше кръгови макар и мн финни краскотини явно от v34.Когато се преместих на нов не полиран участък и направих същото с v36 и пак стана така страхотно.Това може би означава че лака не е твърд?
Аз съм доволен много ако така ми върви и на другите детайли.Но явно ще е без v38.Heзнам защо сложа ли v38 и става по зле.Ако я оставя така само с v36 пречили нещо за пълния потенциал на блясъка на самият лак?
Остават ми тук таме някой чертички по дълбоки но те са много малко и не се забелязват лесно дори с фенера,така че те неме дразнят.По скоро кръговите драскотини много ме дразнат.И ако си я направя само с v36 ще пречи ли нещо за максималният блясък на flex Carbo C9?
Моята кола е бяла без перла и в дълбочина в лака мога да откривам какви ли не минимални неща.Но като я извадих на яркото слънче на което се вижда всичко,на вратата където бях полирал с v36 и оранжевата гъба не се виждаше нищо като дефект.
Нормално ли е да получавам такъв резултат с тази паста?
П.С. Но определено в понеделник ще поръчам V36 в голямата туба защото аз имам от малката и вече е на половина а съм още в началото:)
А относно тия точици,не падат с нищо,нито с припарат за метални чостици нито с пастирането.Гледах ги под лупа и ми приличат все едно че лака е наранен от пясък все едно,но на допир е супер гладко.Но ги има абсолютно навсякъде.Незнам от какво ще е.Но като цяло не се виждат ако не се вгледам хубаво и то с фенера под определен ъгал.В крайна сметка дори и с тях след v36 изглежда страхотно.Дали е възможно от високите скорости някакъв прахоляк на го е наранил някак супер финно.Но дори и след v32 и жълтата гъба пак са си там.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: пон юни 24, 2019 12:01 pm
от Marian
Здравейте,
Master of Detailing,днес ходих в сервиза на BMW защото неможах да открия къде ми е кода на боята.Те провериха конкретно за моята кола и кода е 300.Тоест няма СС.Което означава че не е керамичен.Но за всеки случай ги помолих да проверят на едно ново X6 което беше там с някакъв скъп цвят да видя при него какво ще излезе и кода му беше С16.Предполагам то е вече керамичен лак.
Сега това означава ли че всъщност лака ми е мек и това което ми говореше бояджията който пастирва моята кола че лака бил мн твърд всъщност не е вярно.И в тоя случай подхода ми трябва да бъде по внимателен ли?Днес направих поръчка за v36 защото според мен с нея става най добре.Но там където съм пробвал с v34 и v32 особено с вълнения пад,дефектите които станаха като кръгови драскотини после с v36 и оранжевата гъба не се махат така хубаво,както и с v 38.В такъв случай трябва да пробвам с v36 и примерно бялата гъба или да увелича абразива с по мека гъба?
Искам да попитам също и като работя с v36 и примерно след 5 мин. когато искам да добавя още една капка на детайла и да я взема с нашината,след като я взема продължавам пак бавно да движа машината или мога да си я разнеса първо и после пак по бавно?
Благодаря

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: пон юни 24, 2019 4:57 pm
от Master of Detailing
Това, че не е керамичен се подраазбра още като каза, че ти прави дефекти с V38 и черната гъба. Т.е. толкова е мек, че дори и финалната паста му прави дефекти. Имал съм коли, които до финала не съм ги бърсал, само съм ги работел с пастите, а накрая направо оливане с Eraser, почистване и после керамика, а бърсането е много нежно на финала. Но сега вече има много по-добри и кърпи и финални пасти като Gyeon Primer или Essence и всичко е много по-лесно. Щом не ти харесва с V38 не я ползвай, въпреки че ми е много чудно, но слагай тогава V36 и още по-мека гъба и това да ти е финал, щом така ти харесва. Нали пробваш да обезмаслиш за да видиш истинската визия, без масла и остатъци от паста?

С вълнения пад си я надрал, прост трябва повече полиране за да махнеш дефектите от гъбата. Ако V32 е силен абразив с жълтата гъба, то с агнешката си увеличил драстично абразивността, а гъбата си е нанесла своето.

Като капнеш паста върху лака, докато си вдигнал машината, а тя си работи, после я вземаш както е на такива обороти и си проължаваш. Нищо не намаляш и нищо не разнясяш.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: ср юни 26, 2019 12:12 am
от Naydenov
Правиш това, което аз правих преди, гледаш клип или четеш, че се минава панела с хоризонтални и вертикални движения с препокриване, със среден натиск и така т.н., но трябва да се съсредоточиш в друго, колко натиск, с колко оборота, коя гъба и с коя паста махаш драскотината. Всеки лак е различен- сух, мек, керамичен, тежко оксидирал и т.н. На видеата изглежда все едно и дете може, но... Гледах клип как се махат драскотини с DA, с някакъв пад и КРЕМ ЗА РЪЦЕ :surprised: . Това доказва, че техниката му е майката!
Моят съвет е да си избереш най удобния детайл за теб, с най добра светлина ида се опиташ да махнеш дефектите на площ 40*40см. Докато тези 40см2 не станат както искаш, не сменяй мястото.
Не разбрах дали с DA ли работиш или ротационна, но трябва да оставиш ротацията да си свърши работата, не много натиск, но не и без. Случваше ми се даже да ползвам само тежестта на машината и леко да повдигам. Можеш докато драскотината изчезне леко да накривяваш пада(tilt) и докато го премахнеш, завършваш на пълен контакт на пад и повърхност, като намаляваш плавно оборотите, отслабваш и натиска до пълно разбивана на MDA частиците, ако имаш все още паста по пада, пръскаш както Мастера съветва и продължаваш. В случай, че пада е чист а дефекта още е налице, слагаш паста на панела и я загребваш с още работещата машина и продължаваш(помня, че като бях на гости на Ванко той ми даде да го направя и оплесках всичко с паста..хаха.
Също така много важно е почистването на пада от стар лак и остатък от пастата. Това става най- добре с не много твърда четка с пластмасови косми. Напълни една кофа с вода и чисти пада в нея, така ще намалиш прахонаслагането от полирането и после по-малко ще чистиш :wink: . Пръскаш с IPA или PW, Eraser и тн. Ако си доволен, скачаш на мек пад и финална паста.
Много е трудно да обясниш нещо такова с думи, а да го разбереш още по трудно, но практиката ще те доведе до правилната комбинация, стига да не се отказваш и най-вече да разбереш процеса като такъв. Успех!