Страница 13 от 14

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: чет юни 20, 2019 12:50 pm
от Marian
Не несъм се засегнал даже си много прав и аз съм възмотен и то много.
Значи той това пастиране го прави преди малко повече от 3 години.Тогава наистина неразбирах нищо и затова се подлъгах.Но от тогава съм карал колата много малко наистина и даже зимата никога не е вадена от гаража и дори в дъждове не съм я карал.Само лятото когато времето е сухо.
А сега преди да започна да я пастирам съм я измил с шампоана за сваляне на вакси а после клейнах с черния клей но просто не съм знаел за тия металти частици.Утре като дойде препарата ще я напръскам а после пак ще я измия и тогава ще започна на ново с пастирането.Дано тия точки да се махнат от препарата.Сега ще поръчам и вълнен пад.Ако съм знаел че ще ми трябват щях от одавна да се подготвя.И се надявам да се справа дори да става бавно не ме бърка и 2 седмици да пастирам и повече дори не е проблем,важното е да постигна добър резултат.И най вече да намеря правилната комбинация от пасти и гъби.Но е ясно вече ще започвам с V32 и жълтата гъба.А ако се наложи и с вълнения пад.Но ще си призная че малко ме е страх да не направя някоя непоправима беля.Много благодаря за съветите и помоща без която е ясно че нямам шанс да се справя.
А между тия два вида вълнени падове кой да избера или май и двата?
П.С. Сега след като ще поръчвам вълнен пад,дали е удачно да поръчам и Gyeon Q²M Compound+ за първата стъпка,да пробвам и с нея или да си пастирам само с пастите на CG?

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: чет юни 20, 2019 2:16 pm
от Master of Detailing
Щом ти е съсипал колата преди три години, тя няма сама да се оправи след това време, въпреки, че не си я карал. За три години непастирана кола и некарана толкова си е за едно яко пастиране.

Идеята първо да измиеш с този на CG а махнеш ваксите отгоре и да отвориш дупките, където после да влезе Iron X за да реагира с металните частици и да ги разтвори. Ако са запушени, той няма как да стигне до тях, може да са вкопани и да са обгърнато вече в лак, но когато почнеш да пастираш с V32 и задълбаеш, ще ги махнеш. Която и да вземеш от двете е добра гъба от вълна, но почни първо с V32 и жълтата на CG, ако виждаш още надлъжни драскотини сложи агнешката и виж дали ще ги махнеш с нея. Със сигурност след големият абразив лака ще изглежда не толкова гладък, но в следващите стъпки всичко си идва на място. Може да минеш и само с три стъпки, примерно V32 –жълта гъба, V36, оранжева гъба V38 черна или зелена гъба. Пробвай един детайл с тази подредба и ще си прецениш дали те устройва. Колкото повече стъпки толкова по-добре, нали искаш перфектност.

Може да си вземеш и Gyeon Compound +, просто за да си имаш, но с наличните на CG ще са ти достатъчни и ще си свършиш работа с тях. Защо се съмняваш в тяхното действие, това, че повечето работещи като „детайлъри“ работят с други всевъзможни, не значи че примерно CG не са добри, просто за тях не са добри, защото са по-скъпи. Така се примиряват да работят със смърдящи пасти като Мензерна, да дишат праха от тях и да им е по-евтинко. Всеки, който си прави колата сам трябва да ти кажа, че избира CG и винаги е доволен на 100%, не само защото действат, а и винаги може да изгледаш полезно тяхно клипче за работа с всяка от тях, а не само рекламни клипове на други брандове с цел продажба, а настина ще видиш как работят. Когато искаш най-доброто за твоята кола избираш най-доброто, щом може да си го позволиш. Много от пастите са уникални, с плюсове и минуси, всички са добри и всеки оценява по различен начин и зависи и какъв лак се прави. Ако една е добра за един лак, то друга подобна на друг бранд може изобщо да не действа така, но тук вече говорим за хора, които правят много и различни автомобили. И Car Pro са добри, Gyeon също, Meguiar’s, Optimum, Rupes, Menzerna и т.н., всеки бранд си има и положителни и отрицателни неща.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: чет юни 20, 2019 2:52 pm
от Marian
Най искренно ти благодаря за помоща.Сега ще поръчам вълнения пад и утре започвам.Ще пиша какво се случва и дано да се справя.
А отностно пастите на CG не се съмнявам ни най малко,даже с тях искам да си работя защото какво казваш има достатъчно полезни клипчета.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: чет юни 20, 2019 8:48 pm
от Marian
Аз не се стърпях и реших да направя нова проба върху една част от детайла тоест на калника-предния къди и пробвах до сега.
Започнах с v32 и жълтата гъба.Напръсках 2 пъти с кондиционера на CG и започнах.Разнесох пастата на 1 и после на последната степен започнах пастирането като движех машината бавно и без натиск.Бях се постреснал от абразива и не продължих дълго да пастирам и спрях.Избърсах да видя и имаше много кръгови драскотини и реших пак да направя същото но да пастирам по дълго.Така и направих.Когато спрях и забърсах беше мнооого по добре.После преминах към V36 и оранжевата гъба.Като приключих и избърсах бешее многооо хубово просто наистина мнооого хубаво.Обаче все още като се загледам с фенера виждам кръгови драскотини но мн по тънки и в много по малка окръжност които нямат нищо общо с тия от снимките ми по горе.После v38 и зелената минах но пак са си там.Явно всичко идва още от първата ми стъпка с v32.Трябва по дълго да пастирам с v32 ли?
Принципно след v32 и жълтата гъба,трябва ли да изчезнат напълно тия големите кръгови драскотини от снимките ми по горе.Просто ми е трудно да разбера какво трябва да видя след v32 за да знам че вс е ок и да премина към другата стъпка.А ако си ги карам и четерите пасти също не е проблем.Лека полека.Но ако след v32 и жълтата гъба мина на v34 и оранжевата то тогава v36 пак ли с оранжева или зелена.
Виждам че явно е много важно за резултата колко дълго ще се пастира но мен малко ме е страх да не взема да изтрия лака ако прекаля .
А иначе след тая подредба която ми каза този участък стана като кристален.Все едно цвета стана в пъти по ярък и чист.Но аз все още търся още по добрия резултат от самото пастиране и то най вече тия кръгови драскотини да ги няма.
Качвам и снимка за да покажа какво имам в предвид

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: пет юни 21, 2019 9:14 am
от Master of Detailing
Трябва да огледаш след V32 дали изглежда по-добре боята или по-зле за да прецениш дали не е прекалено силен този абразив. Може да не полираш достатъчно дълго с V36 и за това да остават, а именно това ме съмнява щом са останали тези. Ако лака е по-твърд, то дефектите нанесени от абразива ще се махнат по-трудно. Може пък и да е мек и тогава комбинацията V36 и оранжевата гъба да е също прекалено груба. Опитай V36 със зелената или пусни в действие друга комбинация. Ето: Първа стъпка абразив V34-жълта гъба, полираща V36 оранжева или зелена гъба и финал V38 и черна или бяла гъба, но го направи на друг детайл. Раздели един детайл така че да видиш дали с V36 и оранжева или зелена е по-добре. Няма да изтриеш лака не се безпокой. При теб в случая важната стъпка е средната, т.е основното полиране. Дефектите дето са останали са по-големи от холограми, именно за това тряба да видиш или да полираш повече време сV36 или пък да сложиш по-мека гъба. Пробвай тези неща!

Забравих. Понеже ти за първи път работиш с тази машина, експериментирай и с разлика в оборотите. На тези степени дето си работил сега прбвай и един път намали или увеличи с 15 единици да видиш разликите, това също е от значение. Може и оборотите да са ти високи. Трябва да поработиш и да добиеш усет, защото може оборотите да са високи и да оставяш дефекти така, или пък да са ниски и само да галиш лака.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: пет юни 21, 2019 10:43 am
от Marian
Добре благодаря много,ще пробвам тези комбинации и ще видя какво се случва.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: пет юни 21, 2019 2:30 pm
от Marian
Надявам се да не ви е омръзнало от честото ми включване.
Много ме мъчат тия кръгови драскотини.Опитах с V34 и оранжевата гъба върхо детайла който вчера направих с v32 и жълтата гъба.Определено нещата бяха по добре.Обаче тоя път бях на 35 оборота на машината а не на 40.Освен това по дълго пастирах и спрях да да поизчеткам гъбата сложих още една капка паста пръснах два пъти кондиционер и пак продължих.Резултата определено беше по добър от колкото след v32 направо v36.Но въпреки всичко пак ги има тия леки в по малка окръжност кръгови драскотини.После в36 и зелената гъба пак на 35 оборота и общо взето изглеждаше добре но не е това което аз искам.Обаче като минах с в38 и черната гъба като че ли кръговите драскотини станаха по видими.Може би защото пак по дълго полирах и е поисъхнала пастата,незнам.Може би още в първата паста не го правя докрай.
Другото за което моля за съвет и се оказах неподготвен е:
След като си облепя един детайл с тиксо как си отбелязвам примерно 50 на 50 площа която ще пастирам.аз го бях направил с тиксо но после като го махна под него не е пастирана а ако е на око незнам няма ли да навлизам пак в съседен участък който е обработен.И за да завърша един цял детайл например врата...как е правилно след като вече съм оточнил гъбите и пастите.Ако вратата ми е разделена на 4 части първо с едната паста си обработвам една по една 4-те части и после пак така с другите стъпки или всяка част от тая врата я завършвам с всичките стъпки и тогава отивам на следващата част?Може да ви се струва тъп въпроса но незнам как е технологично правилно.
Благодаря

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: пет юни 21, 2019 2:54 pm
от Master of Detailing
Кръговите драскотини продължава да ги има, защото не полираш достаъчно дълго, за да дадеш на пастата да се разгради и да стане съупер финна, нали са с разпадащи се частици, и явно ти е твърда тази гъба или обратно, трябва ти по-твърда за да махнеш дефектите от абразива на твоят майстор + дефектите натрупани с времето. Не по-груб абразив спред мен, а по-твърда гъба. Това са пак само догадки и насоки, именно за това ти казвам, че ще добиеш сам усет с работата, така на сляпо само четене и изпълнение не е достатъчно.

Примерно аз както може би казах по нагоре правих моята кола на скоро и си бях взел V36 и V38, като си мислех, че нямам дефекти, не бях и я заглеждал. Обаче, като си бях на село, където я правих и я почнах се оказа, че V36 е слаба за тези дефекти, та какво направих. Работих първа стъпка с гъба с вълна и V36, после оранжева и V36, и после черна и V38. Когато виждах, че има още дефекти, си работех с V36 и оранжева, V38 ми беше само за финал и за холограмите. Т.е ти трябва да си направил нещата почти безупречно на стъпка V36, след нея за да финосаш с V38.
На теб ти изпъкват дефекти след V38, защото тя изчиства най-фините, но ти оставят по-едри, които не може, т.е. трябва да се върнеш стъпка назад с V36 и да ги оправиш. Разбираш ли?

Няма какво да делиш детайл с тиксо, с тиксо облепяш само ръбове, пластмаси, гумени уплътнения и прочие...
Делиш си го визуално. Аз примерно работех цялата кола с една паста, после с друга и така, ако пък някъде се наложеше доработвах с предходната паста. Това си е според човека и времето с което разполага. Примерно, като правех детайл врата, след като го направех и отидех на следващият, лепвах тиксо на ръба на предходната врата, за да не я наранявам отново и така напред и с всяка следващата паста. Иначе ще свялаш и лепиш нови гъби на всеки детайл, което е загуба на време и според мен не е правилно от гледна точка на това, че като завършиш един детайл на 100% и като почнеш следващият ще пръскаш с паста и готовият, а като е от абразивната и търкаш с кърпата да я махнеш пак ще драскаш, тук говорим за примерно черна кола смек лак, което много ще личи.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: пет юни 21, 2019 4:35 pm
от Marian
Аз вече съм в пълен ужас.
Пробвах с в36 и вълнения пад и станаха много кгъгови драскотини и стана мн зле.После с в36 сложих оранжевата гъба но даже не се оправят хубаво тия драскотини от вълнения пад.Полирах дълго и няма и няма.Сложих и зеления пад след това с в36 но пак са си там кръговити драскотини.
Вече започвам да се съмнявам дали въобще ще се справя :(

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: пет юни 21, 2019 4:51 pm
от Marian
3 дена опитвам комбинации но не се получава.
Възможно ли е ти да ми я направиш или да дойда с колата до софия да си взема нещата и на един детаил да ми покажеш?Така само се мъча и нищо не става.Ще си платя каквото кажеш само ако може поне да вида реално как да постигна ефекта?Вече съм притеснен и то много.
П.С. Примерно утре сутринта да дойда с колата в София пред магазина и да ми покажеш става ли?Че вече съм се видял в чудо.Ще съм ти страшно благодарен.