Страница 12 от 15

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: ср юни 19, 2019 7:06 pm
от Marian
Да споделя.
Пробвах с V32 и оранжевата гъба и ефекта вече беше много по добър.После с V34 и пак оранжевата и значително нещата са много по добре.На съседен детайл направих само с V34 и оранжевата гъба и ефекта е почти същия както и другия детайл където е с v32 и v34.Обаче има драскотини които сега забелязах така дълги черти които не искат да се махнат.Явно са мн дълбоки но интересното е че преди не съм ги виждал дори.
Интересно е че има едни малки точици по лака не са налеп незнам какво е но не се маха...
Поръчах и жълтата гъба явно работата е за сериозно пастиране.
Искам да постигна още по добри резултати.
Искам да попитам,след като мина с v32 какво трябва да се получи ако всичко е както трябва.Тоест как да разбера че дефектите които са останали са от самата паста?Как изглеждат те?
И другото е колко продължително да пастирам,май доста дълго продължавам.С v32 ми се струва че е по мазна и с нея най дълго но и с другите също по дълго.По тоя начин да не нанасям аз някакви дефекти?
Все още пробвам и не мога да оцеля правилната комбинация

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: ср юни 19, 2019 8:11 pm
от Naydenov
..Да добавя само нещо още, моята кола я полирах преди около година и половина, като премахнах 90% от драскотините поради липса на време. Онзи ден реших да си довърша работата и след клейване, глината стана черно жълта, а само и единствено аз си мия колата, с две кофи, вълнен пад и качествен микрофибър за подсушаване. След това куик детайлър или сийлънт. Като я оголих беше с фини драскотини на всякъде, даже и някои по дълбоки, може би някой се поотъркал или аз съм бързал- ще кача снимка за пример.
Та искам да кажа, това, че сам си мил колата не означава, че няма да има дълбоки драскотини, сам се убедих как си вредя на боята с някои лоши навици при миене
Ефекта е с Fixer на CarPro и оранжев Hexlogic pad
IMG_20190613_154018.jpg
IMG_20190613_151917.jpg

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: ср юни 19, 2019 8:26 pm
от Marian
И аз вече се обедих че много дефекти съм нанесъл именно аз при миене най вероятно.Лошото е че опитвам но нещо не се получава точно това което искам.
Може и да полирам прекалено дълго.Трудно ми е да преценя кога точно да спра.
Утре ще ми дойде жълтата гъба и ще видя и с нея как ще е.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: ср юни 19, 2019 9:23 pm
от Master of Detailing
Значи, бялото като цвят и въпреки, че много хора го определят като лесен за правене цвят не е точно така, защото примерно аз гледам боята в дълбочина и под силна лампа, което за да определя какво е, трябва да обяснявам как се взирам в боята в дълбочина. Идеята ми беше, че като почнеш да се задълбочаваш, както в случая ти Мариан, почваш да виждаш все повече и повече неща върху боята, които преди не си виждал, а ако пускаш и лампа и се взреш ще видиш повече. На тъмният цвят дефектите изпъкват отгоре и се виждат много добре, а на светлият са по-прикрити, но с едно взиране всичко се вижда.

Трябва да полираш докато гъбата стане суха, но не и прекалено, ако пък е твърд лака или „сух“ тя ще съхне по-бързо, а ти няма да си свършил търсената от нея работа, за това се добавя Chemical Guys Pad Conditioner и продължаваш, докато когато се загледаш няма грубите дефекти. Не казвам да подгизне гъбата от паста и овлажнител, само едно две бързи впръсквания, но когато пастата върху гъбата е вече суха.
Може да има остатъчни кръгови драскотини от самата паста и машината, които ще познаеш, че са от пастата, защото са именно кръгови и си личи, че са причинени от пастирането, а не са драскотини от смесен характер с неправилна форма и дължина. Ако пък още има такива продължаваш с още един пас с чиста гъба и още паста, докато ги махнеш. При теб ще е и трудоемко, защото причинените дефекти са върху здрав лак, а не е като да махаш дефекти върху стар лак и с изгорял горен слой.

Дългите черти са дълги драскотини причинени от много неща и те ще личат повече, когато си махнал другите около тях. Имам предвид, че след да речем V32 жълтата гъба може пак да ги има и да ги виждаш, защото ще изпъкнат върху другите изчистени вече дефекти, тогава в тези зони правиш още един пас.

Малките точки как ги виждаш, като повърхностни или като точки под боята, които са изпъкнали, махат ли се след клейването и пастирането. Имам едни съмнения, дано греша, но опиши ги по-добре. Къде се намират?

* Миенето и подсушаването са съществен фактор при нанасяне на дефекти, които си ги причиняваме самите ние. Точно за това се ползват две кофи, предпазители на дъното, хубави ръкавици, правилна техника, хубави кърпи за сушене и пак правилна техника и така.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: ср юни 19, 2019 9:58 pm
от Marian
Точките са абсолютно навсякъде и са все едно ободено с топлийка.Нито с клея нито с v32 v34 v36 v38 се махат.Но не са изпъкнали нито вдлъбнати.Като ги бутам е супер гладко и равно.Но иначе са безброй много.Там където съм пастирал изпъкват много а там където не съм трябва по сериозно вглеждане но си ги има също.Размерът им е колкото ободено от топлийка но погледнато много внимателно формата им не е правилна.Има още по финни.Много странно нещо е.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: ср юни 19, 2019 10:15 pm
от Master of Detailing
Но да разбирам, че са под боята и не са дупчици, като примерно чукнато от камъче, а точици като все едно са под боята и са кафяви, така ли?
Съменията ми са за точици ръжда под боята, тръгнали да избиват, но това е само предположение. Имаше някъде тук във форума, дето сме обсъждали на едни Лади чисто нови и с тръгнали точки ръжда, по такъв начин.....или пък някъде съм писал с други момчета за това и сме коментирали, не помня вече.

Може да са набити точки от примерно железопътни частици, ако колата е пътувала с влак, когато са я докарвали или е седяла някъде, където са се набили такива нагорещени частици, а може и от теб самият да са. Имам предвид, когато шофираш и спираш се отделя спирачен прах и частиците са горещи, та тези частици хвърчат около колата и се лепят по боята и се впиват, защото са горещи. После тези частици ръждясват, като се овлажняват, но си стоят впити. Трябва да напръскаш един детайл с препарат за джанти, така детайла ще стане лилав, ако е желязо и ще разбереш. Вземи си които решиш, примерно Car Pro Iron X, Car Pro Iron XLS, Gyeon Iron, Valet Pro Dragon Breath. Дано дефектите са от второто естество! И за да отговоря на предполагаемият ти въпрос, безвреден е за боята, реагира само с гол метал. :lol:
99% съм сигурен, че е това!
Ти имаш пенообразувател, така че може да си вземеш и Iron X Snow Foam. Не оставяй тези частици да стоят така, защото правят по-големи язви в боята.

Ето първото ми попаднало видео, но в Тубата има още много такива:


Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: ср юни 19, 2019 11:23 pm
от Marian
Ще поръчам такъв препарат и ще пробвам.Но цвета им е прозрачен тоест няма цвят а е както все едно смола от някое дърво става въпрос за цвета.Иначе на 99% съм сигурен че не е от дървета защото никога не спирам под нървета или в близост до такива които пускат сокове като Липа или Слива и т.н. Най вероятно не е наченка на ръжда понеже от одавна ги има но просто след пастиране се виждат повече.Ако са метални частици те от клея и от пастите не падат ли?Със сигурност ще пробвам с тия препарати аз метални частици.Но преди или след като пастирам?

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: чет юни 20, 2019 12:20 am
от Master of Detailing
Препарата за метални частици се ползва пръв, това е още във фаза измиване или казано decontamination. Ползва се Iron Remover, tar remover( виж и тези препарати в раздел смоли почистване в сайта). Преди пастиране трябва да махнеш всичко. Изглеждат прозрачни, защото са впити в лака, пробили са на микро ниво, когато са топли, а не са смоли от дървета щом като пипаш е гладко. Ако искаш опитай и сложи едно пликче на ръката си, от тея с цип, в които слагаме някои кърпи примерно. После на измита кола и суха прокарай ръка върху лака и ако усетиш грапавост, трябва задължително клейване.

Няма друг начин да махнеш железните частици освен с препарат. Препоръчвам за да е с по-добър контакт с тях да измиеш колата, после да подсушиш и да напръскаш цялата с iron remover. Оставяш по-дълго време, докато стане тъмно лилаво и да се стича...и гледай да не е на слънце и да не е гореща ламарината, за да не засъхне бързо и да има време да навлезе и реагира с тях. Гледай горното клипче.
Тези препарати смърдят ужасно, ама да не ти пука :lol:
Аз като ползвам за джантите ми се омирисват дрехите, ще видиш каква смрад е щом не си ползвал до сега :lol: Вземи си CarPro Iron X класиката.

От клея не падат, защото клея действа по повърхността, а те са под нея. Пастите ще действат ако свалиш толкова лак, колкото дълбоко са проникнали, което е безсмислено да правиш.

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: чет юни 20, 2019 7:27 am
от Marian
Много благодаря за съветите,наистина са безцинни.Ще поръчам препарата днес.Но докато дойде няма да пастирам а може да се захвана с стъклата.За тях ще използвам Chemical Guys Water Spot Rx.
Ето сега разбирам какво е предимството да има положена керамика.Тя щеше да е като жертвения слой а лака щеше да е добре.
Надявам се да се справя добре и накрая ще напиша моя тема с подробно описание на всичко защото може да е от полза на някой като мен който няма опит но има желание и стремеж!

На тези снимки усхях да уловя в кадър какво е състоянието на лака тъй като на бялото мн трудно се оказа да направя снимка в кято да си личи но тук се вижда мн добре.
Искам да поясня че преди доста време един бояджия който пастира коли ме убеди да му оставя колата да я пастира.Аз тогава нищо не разбирах и някак се съгласих.Измих я и му я занесох.Имаше няколко точици асфалт по вратите но той каза да не се занимавам и че щял да оправи всичко.Три дни остана колата при него но първия ден само я облепи с тиксо и не е правил нищо.Когато отидох да я взема ми каза нещо много странно за мен което още много ясно помня а то е че лака бил толкова твърд че неможли да я надраскат с пастите.Това изречение ме шокира и така и не разбрах какво иска да каже.После ми каза че на бялото не се махали холограми защото не се виждали.Това още повече ме пригесни и ядоса дори.Защото ако той не ги вижда не означава че аз не ги виждам.Та след неговото прословуто пастиране забелязах че точиците асфалт които ги имаше като му я занесох все още са си там.После като я изкарах навън колата някак даже нямаше тоя хубав блясък който беше когато аз си слагах за тогава една Карнауба вакса.
От тогава реших че повече колата си няма да я давам за пастиране.
Доста по късно открих вашият сайт и така лека полека осъзнах че ако си набавя всичко необходимо и ако се науча ще мога сам да си правя нещата.Харесва ми и ми прави удоволствие да се занимавам.Просто сега с пастирането не мога още да уцеля правилната комбинация от пасти и гъби.И сега тия точки също много ме дразнят.Но добре че го има този форум,изключително е полезен!

Re: Как да изберем подходяща полираща паста?

Публикувано: чет юни 20, 2019 10:01 am
от Master of Detailing
Тея снимки и това, което сега си написал за „бояджията, дето пастира“ трябваше много отдавна да го кажеш и пуснеш тук. Без да се плашиш, но те чака много работа. :cry:

Първо, как така си се предумал на някой си майстор, чиято работа не познаваш. Аз преди да почнат да ми идват коли за по над 200 000лв, си бях наложил име и бях направил вече стотици коли, за да докажа на някого какво мога да направя с колата му. Това, че още си имаш асфалтови частици след неговата намеса показва, че изобщо не е направил decontamination – обеззаразяване., трябва и тях да махнеш преди пастиране. Вземи Gyeon Tar или Car Pro Tar X, както и разгледай темите за премахване на такива дефекти, виж в Специално почистване. Трябва да свалиш тиксото, да измиеш с Chemical Guys Clean Slate Surface Cleanser Wash, след което се захващаш с обработка на асфалтовите частици и тези от метал, клейваш, след това пак измиваш с шампоан от сорта на Gyeon Pre-wash, подсушаваш и тогава е облепяне и пастиране.



Та от снимките мога да ти кажа, че ти е пастирал колата, като я е нашлайфал яко с едрият абразив, предполагам 3М бялата капачка (от бояджия, който и пастира, какво да очакваш), а после нищо друго и така си ти я е дал…., а забравих и взел парите. Той вместо да изкара блясък ти е надрал колата с ротационната машина и това даже сам си видял след това, че е даже е и по-зле колата. С каквото и да мажеш отгоре, няма как да запълниш тея дефекти и да блести колата. Знам, че ползваш доста продукти, но ще видиш след пастирането какъв блясък ще изкараш, като махнеш всички тези дефекти, който скриват боята и нейният блясък.
Да не говорим, че ако я е правил в хале, където в съседство са рязали нещо метално с ъглошлайф, ето ти и металните частици в лака, които преди това не си имал, но това е просто догатка.

Може да си вземеш и гъба от агнешка вълна, защото е много възможно да ти трябва за първата стъпка, защото трябва да подходиш с по-груба стъпка =абразивна паста + гъба, за да махнеш неговите поразии и да стигнеш до основното полиране, просто ей така да си имаш една. По добре да имаш и да не ти потрябва, отколкото да ти потрябва и да нямаш. Тази https://detailingstorebg.com/polishing- ... -pad-130mm или тази https://detailingstorebg.com/polishing- ... -pad-150mm

Съжалявам, че поста може да ми изглежда леко гневен, но гнева е насочен по-скоро към пастиращи наглеци (визирам майстора ти), каквито и до ден днешен продължават да срамят професията и да се гаврят с колите на хората, които не разбират какво се случва при едно пастиране и как трябва да изглежда колата им, след като я вземат. Извинявам се още веднъж на теб, ако си се засегнал, не е към теб!

P5080099.JPG
P5080099.JPG (56.51 KиБ) Видяна 419 пъти


П.П. Както описваш своята случка с разочарованието ти от ходенето при майстор за пастиране, при мен беше същото преди да почна да се занимавам с това и да пастирам коли и предлагах за тогава нещо, което го нямаше на пазара - КАЧЕСТВО. Сега има много пастиращи, но пак има и доста некадърници измежду тях, като пак основната цел е да вземат парите на някой, пък и да не се върне ще дойде друг и така, коли бол!