Страница 1 от 1

Техники на полиране!

Публикувано: вт апр 28, 2015 6:00 pm
от Master of Detailing
Когато усетите полиращата машина, като естествено продължение на ръката си :lol: можете да започнете с техниката за далечни участъци и работа с една ръка.
Тази техника е подходяща за тавани, капаци...при нея специфичното е напрежението, което се натрупва в китката, защото в случая машината върти с 2000 оборота в минута, като е изцяло ротациона и при едно погрешно движение би изхвърчала от автомобила и ще я гоните по земята :biggrin:
Винаги трябва да работите с подходяща гъвкава подложка, в случая ползвам меката на 3М.



Друга техника е пастирането с наклон на гъбата, което е подходящо при първите абразивни процеси, с цел да не се задръства гъбата и всичко изшлайфано да се изхвърля в страни от гъбата.


Re: Техники на полиране!

Публикувано: съб май 02, 2015 11:59 pm
от Naydenov
С колко оборота си при наклоненото полиране?

Re: Техники на полиране!

Публикувано: нед май 03, 2015 10:22 am
от Master of Detailing
Оборотите са според пастата, която се ползва. В случая мисля бяха между 1500-1800 rpm.
Но зависи и каква ти е целта на полирането. При вадене на дълбоки драскотини ти трябват повече обороти в една точка, особено ако си шлайфал преди това.

Re: Техники на полиране!

Публикувано: вт юни 30, 2015 11:41 pm
от gecata101
Техниката на полиране е много важна. Бих добавил,че при крайния процес на полиране машината и гъбата да са винаги перпендикулярно на повърхността, особено да се внимава когато полирате в страни от тялото. За това и техниката с една ръка е много добра, защото гъбата ако не е перпендикулярна машината ще ви избяга.
Друга техника, която може да коментираме е полагане на пастата. Някои слагат по няколко капки на гъбата, други размазват с парцалче по колата, аз лично полагам пастата в линийка на детайла и я вземам на оборот с машината.Така според мен се разпределя по-равномерно абразива по гъбата. Ако някъде е ми е неудобно да положа паста на детайла,тогава слагам на гъбата малка капка и така.
И най-накрая да кажа, че и най-добрата техника няма да ви спаси от грешки ако използвате некачествени материали.По добре по лоша техника и качествени материали отколкото обратното.

Re: Техники на полиране!

Публикувано: ср юли 01, 2015 11:17 am
от pepo
Прочетох в друга тема за времето за полиране. Доколкото времето е част от техниката на полиране да си задам въпроса: първата ръка повече време ли ви отнема? На мен винаги първата паста ми отнема най-много от времето, за което полирам един автомобил. Колкото и да съм подготвил колата, колкото и да съм минал един детайл, винаги намирам нужда от още малко обработка. При последващата обработка някакси нещата потръгват сами, освен в редки изключения. Да не говорим за времето, когато при първа ръка се налага на места водно шкурене :biggrin: Забелязал съм, че колкото повече обръщам внимание на първата ръка, за следващата обработка обикновено времето намалява, затова и не пестя от време, но ми е интересно дали само аз влагам повече ресурс /като време/ в облепяне и първа ръка :question:

Re: Техники на полиране!

Публикувано: ср юли 01, 2015 4:30 pm
от Master of Detailing
Винаги е било така Пепи..
При първата стъпка, трябва да махнеш дефектите, а преди това и оксидацията, а това са пластове мръсотия в повечето случай от колите дето правим всички, затова и трябва повече време.
Другите процеси за за доизкусуряване на нещата, затова е важно с първата стъпка да постигнеш максимума от първата паста.
Сам трябва да преценяваш в какво състояние е колата и как да я почнеш за да ти стигне времето, което си обещал на клиента, че ще е готова.
Аз съм имал случай, в който свалям оксидацията с ред шкурки и тогава почвам пастиране, много работа е това, защото отделно матиран детайл се прави бистър по-бавно, отделно, че върви повече паста.

P2270006.JPG
P2270006.JPG (95.98 KиБ) Видяна 8016 пъти
P2280027.JPG
P2280027.JPG (105.4 KиБ) Видяна 8016 пъти
P2270021.JPG
P2270021.JPG (99.63 KиБ) Видяна 8016 пъти
P2270009.JPG
P2270009.JPG (88.91 KиБ) Видяна 8016 пъти


За облепянето е ясно, че е нужно на 100%, защото като ти дойде примерно чисто нова кола, каквато беше една от последните дето полирах и слагах защити, ще те питам ако надраскаш чисто новите лайсни на вратите и разни такива. Както съм кавал много пъти и ще повторя, не пастата цапa детайла, а гъбата с оборотите и особено като пипнеш с нейният сух външен ръб някое уплътнение и му е..ш м...та завинаги :lol:
P6100017.JPG
P6100017.JPG (113.79 KиБ) Видяна 8016 пъти

Re: Техники на полиране!

Публикувано: вт апр 03, 2018 9:36 pm
от svetlin_spasov
Здравейте, радвам се, че има толкова много хора занимаващи се професионално с детайлинг.Въпроса ми към Mastera е дали винаги при пастирането да речем с вълнения пад например работи под наклон.
С DA е ясно.А и искам да Благодаря за истинските продукти, които предлагаш и за подаръците разбира се. Начинаещ съм ,но с много хъс и желание ,малко по малко се снабдявам с необходимото благодарение на теб .

Re: Техники на полиране!

Публикувано: вт апр 03, 2018 10:56 pm
от Master of Detailing
Добре дошъл във форума!
Факта, че вече си в него автоматично те причислява към професионалистите, а и като знам с какъв арсенал от продукти разполагаш отдавна си преминал нивото начинаещ. Радвам се че оценяваш продуктите подобаващо и ти желая успехи в работата.

Лично аз ползвам наклон при полирането и съм го споменавал на много места във форума. Специално за първата стъпка с агнешка вълна винаги го правя и ще кажа защо.
Когато ти дойде за пастиране силно оксидирал и надраскан лак при самото шлайфане тази оксидация и сваленият изгорял и дефектирал слой лак се отделя и се набива в гъбата. Избора е или след един участък да чистиш гъбата ако полираш хоризонтално или да ползваш наклон при полирането за да изхвърля гъбата изшлайфаното и да не губиш време в чистенето й, а само да добавяш ново количество паста.
Разбира се, че в този случай се отделя прах, колкото и да е безпрашна пастата, но в случая отделеният прах не е само паста, а както казах лак и мръсотия. Предполагм си попадал на мои снимки с агнешката на Car Pro на която в повечето случай е почерняла от въпросните изшлайфани буклуци.
Ако е силно оксидирала колата неминуемо и дори и с тази техника под наклон, пак ще ти се налага да четкаш гъбата през всеки участък, поне аз доста захабени коли съм правел.

Ако колата е с по-запазен лак и ползваш тази гъба, дори с хоризонтално полиране, резултата е страхотен, но и в двата случая остава дефекти, защото е доста агресивна, но пък ти спестява доста търкане с такава от пяна. Отделящата се топлина при полирането с нея е друг въпрос, в смисъл трябва да се внимава, когато работиш в една точка по-дълго време.

По принцип с първа стъпка и агнешка се правят захабените коли, но ако колата, както казах е сравнително добре, но пък е с твърд лак, нищо не пречи да си ползваш орбиталната с агнешката. Старите модели на Rupes не са много благосклонни към подобни гъби от вълна и при по-голям натиск и обороти разбира се, се къса бързо гъбата в междинният слой. Като натиснеш и гъбата зацепи в повърхността/лака ексцентерзитета на машината я уврежда, защото ти пък от своя страна държиш машината неподвижно и като си сложил тая голяма гъба на машина с екцсентър 21 се сещаш за какво става въпрос и как се разбива слоя пяна. Ти имаш Mark II и този недостатък е отстранен, а и от както излезе и втората генерация машини и Rupes пуснаха гъба от вълна, иначе преди най силното и агресивно им беше микрофибърните гъби. Според мен трябва да се тества и сам да й хванеш цаката, но определено с DA не се натиска много.

Re: Техники на полиране!

Публикувано: пон мар 09, 2020 8:42 pm
от Naydenov
Здравейте колеги! Напоследък често срещам понятието "студена корекция на лаковото покритие".
Прочетох малкото информация, която открих и разбрах следното- премахване на генерираните дефекти в лаковото покритие с ниска скорост на полир машината, 800-1000rpm за Ротари и 2000-4000opm за DA. Предимството е по малко шум и натоварване за ползващия машината и поддържане на хладна повърхност на обработвания детайл, като това предотвратява бъдещо увреждане на лака..
След прочитането на това съм малко объркан, защото всичко което съм гледал, учил и пробвал се базира на загряване на лака до премахване на дефектите. Също така на инструкциите за употреба на повечето пасти се упоменава средна скорост на работа 1500rpm(3,4та степен), а и съм бил съветван да работя с тази скорост, иначе само "галя" лака.
След като пробвах този начин на работа, с ниска скорост, имам вече някакви впечатления, но все пак иска да разбера малко повече от хора с по-голям опит от мен в тази област. Благодаря!