Страница 1 от 5

Dual action car polishing machine vs Rotary car polishing machine!

Публикувано: съб мар 21, 2015 5:18 pm
от shopavarna
Нека всеки сподели мнението си по въпроса!

Re: Dual action car polishing machine vs Rotary car polishing machine!

Публикувано: съб мар 21, 2015 7:27 pm
от Master of Detailing
Щом си я отворил, ще трябва ти да я подхванеш, че мен ме чака много писане :biggrin: :biggrin:

Re: Dual action car polishing machine vs Rotary car polishing machine!

Публикувано: пон мар 23, 2015 1:10 am
от shopavarna
Ротационна полираща машина или така наречената rotary buffer е професионален инструмент за полиране използван за възстановяване на лакове и бои във авто индустрята.При работа със нея се изисква доста опит и професионализъм натрупан със години .Машината работи чрез въртене на работния плот с честота от 600 до 2800 minˉ¹. При работа със по едри абразивни пасти и груби гъби за отсраняване на драскотини се постигат доста бързи и добри резултати затова този тип машини са предпочитани от автосервизите и маистори във детаилинг центровете по света.Този тип полиращи инструменти не се препоръчва за начинаещи.При неправилна работа е възможно да повредите лаковото покритие необратимо и да се неложи пребоядисване.
Плюсове и минуси
+бързо премахва драскотини и оксидация от стари бои
+гъвкавост при полиране,може да се полират вътрешни ръбове и овали
+голям избор от плотове и полир гъби на ниска цена

–нужда от професионален опит
–създава холограми и остатъчни драскотини при работа със средни и едри абразиви
–нужда от повече стъпки във полиращия процес (за хора които търсят по добри резултати)
–лесно може да доведе до необратими повреди по боята ,прегряване на детаила или дори забелване на боята до грунд

Ротационата полираща машина е скалпел във авто детаилинга,във правени ръце е страхотен инструмент но във начинаещ е опасно оръжие без контрол,което може да доведе до неубратими последици за нечия кола

Re: Dual action car polishing machine vs Rotary car polishing machine!

Публикувано: пон мар 23, 2015 2:58 pm
от Master of Detailing
Мислех, че ще пишеш за Dual Action....

С ротационната машина може да се постигне всичко, докато с DA е трудничко. :biggrin:

Като цяло DA Polisher се ползва от начинаещи или предимно за полиране при полагане на вакса или при обработка с глейзове или продукти 3в1 за другите неща, тя просто не става.

Това, че виждате снимки на много известни детайлъри да работят с подобни машини, говорим за DA, не значи, че те са добри, всичко е въпрос на маркетинг.

Но дори и да сметнем, че не съм прав, защото много от вас, ще си кажат, че и при мен е въпрос на маркетинг, ще споделя …

С ротационната полираща машина и подходящият гъвкав преходник отпред, а не стандартните твърди подложки, може да се постигат чудеса.
Холограмите, които много приписват на тези машини, не са от тях, а от факта, че всеки очаква с една паста да стигне до съвършеният финал, няма как да стане.
Много пасти го описват, че са именно такива, но повярвайте ми минимума от използваните пасти е поне две, за да стане повърхността уникална.

Холограмите са съвсем нормално нещо при пастирането, просто повечето хора не са запознати с техниката, без значение каква е машината. За тяхното отстраняване е нужно подходяща паста, по-ниски обороти и повечко време за полиране и о.о.о. магия тях вече ги няма.
Няма как да пастира някой автомобил за ден и да няма холограми, физически е невъзможно да се премахнат за такова време, освен ако не полират двама едновременно една кола.

3Mpolisher.jpg
3Mpolisher.jpg (4.46 KиБ) Видяна 3532 пъти

С ротационната машина се полира под наклон за да може при употребата на по-абразивни пасти, изшлайфаните частици лак, заедно с пастата да се изхвърлят навън, а не да продължават да трият повърхността, защото тогава нанасят щети, вместо да се пастира качествено.

С DA се работи винаги хоризонтално на повърхността и гъбата винаги е залепена за нея. Тогава пастата сваля част от оксидацията и частици от лака, а те се набиват в гъбата и продължават да драскат лака и да запълват дефектиралите участъци с филерите от пастата, затова и след няколко измивания колата си е същата, а дори и по-зле, защото нищо не е премахнато, а просто е размазано по лака.

Dulal Action са много популярни, но именно заради използването им от любители и не е нужно да има човек кой знае какви познания при работа с нея. При нея дори и да задържиш на ръб, тя спира въртеливото движение и остава само на ексцентрични движения докато ротарито пили до ламарина :lol:

Аз имам две ротарита и накрайници за тях от най-висок клас . Гъбите или падовете като цяло са по-важни, заедно с подходяща техника, отколкото самите машини, колкото и да обяснява някой как машина за 1500 лв. прави повече от моята за 300 лв., важно е зад машинното устройство :lol:
П.П. Имам и Dual Action но го ползвам с шкурки за фаровете или когато е нужно колата да се шлайфа по-агресивно.

Re: Dual action car polishing machine vs Rotary car polishing machine!

Публикувано: вт мар 24, 2015 4:23 pm
от Naydenov
Смятам, че всяка машина има своите плюсове и минуси. Ротарито са ясни, в професионални ръце правят чудеса, а в неопитни, необратими поражения.
За DA ще кажа, че най-известната марка е Porter Cable, с модел 7424XP, която е американска и е за про-инструменти, като не смятам, че е произведена да окипазяваме колите си или тези на на клиентите си! С тези машини се работи по-бавно и наистина падовете се зацапват от вътре на вън, и трябва да се перът или сменят на по два детайла поне, което още повече бави завършването на колата, ако си про, това си е проблем :cry: , но и при тях може да се получи огледалният ефект на лака, просто става бавно.
За Европа масово се предлагат алтернативи на Porter Cable от типа на Krauss db 5800 s dual action, които също не отстъпват на PC, като първите бяха малко по-слаби като мощност(500W) и е необходимо доста търкане за да се постигне желаният ефект. Новите вече са по над 800W!
Също така, моля да не подминаваме FLEX 3401VRG и RUPES LHR-series с техните Random Orbital Polishers. Насочени са към професионалистите(съдейки по-цените от 600 до 1200лв) и са с 40% по ефикасни и мощни от DA машините, но и също много по-безопасни от ротарито. И двете машини са подходящи както за начинаещи професионалисти/така да се изразя/, така и за ежедневна професионална работа!
И все пак всичко зависи от "задмашинното устройство" :geek:, но харесваме ли това, което правим, постигането на съвършенство е въпрос на време, независимо от машината :wink:

Re: Dual action car polishing machine vs Rotary car polishing machine!

Публикувано: вт мар 24, 2015 8:23 pm
от Naydenov
Пропуснах да задам въпроса си... Има ли значение мощността, диапазона от обороти на въртене, посоката на въртене на диска, плавното потегляне и въобще кои са критериите за надеждна и качествена работа за една ротари машина?

Re: Dual action car polishing machine vs Rotary car polishing machine!

Публикувано: чет мар 26, 2015 1:55 pm
от Master of Detailing
Разбира се, че всички тези неща имат значение!
Вече почти всички машини са с електронно регулиране на оборотите(моите също), което означава, че и при по-голям натиск на машината към детайла или по-скоро гъбата, машината само поддържа оборотите еднакви, което понякога е опасно, но е и предимство, защото го няма това запецване и придръпване.

Подобно придръпване може да се усети при по слаба машина под 800 W каквито са предимно любителските ротационни полиращи машини, но при профитата над 1200 W, вече го няма.
Придърпване или теглене е, когато машината те дърпа в нейната посока на въртене и се получава при неправилен ъгъл на държане, той трябва да е такъв, че да не хвърля остатъците от паста и изшлайфани частици в лицето на полиращия, а в страни, което пък зависи от обработваният детайл.

Плавен пуск имат всички или поне тези от поне среден клас и това е важно, а не да пуснеш и тя да завърти директно на 2000 оборота примерно и да стане всичко в паста :lol:

Посоката на движение в повечето случай е еднаква на всички, при хоризонтално разположение на машината, посоката е по часовниковата стрелка, а предимството на повечето машини е възможността да се слага дръжката от ляво и от дясно, за левичари и десняци.
Всичко професионални полиращи машини са с диапазон на оборотите от 600rpm-2800(3000)rpm и повече не е и нужно. Максималните обороти, на който работя са не повече от 2000rpm.

PA110020 (Copy).JPG
PA110020 (Copy).JPG (150.51 KиБ) Видяна 3510 пъти


Професионалните машини(ротари) от среден клас, като моите са сравнително по-тежки от тези във високият клас, пробвал съм 3M Polisher, направо е като перце и е много ергономична, но аз гледам и цената на консумативите, защото на моите машини съм сменил стотици четки, доста ротори и т.н. за пример комплект четки на Sparky са 6 лв. за едната ми машина, а на машина от същият клас и по нищо не различаваща се от нея на Макита цената е 40 лв., за бога та това е само графит и няма как да струва толкова.
Един двигател на перящата ми машина е 75 лв. същият за друга машина от същият клас е 250 лв.

PA110012 (Copy).JPG
PA110012 (Copy).JPG (153.9 KиБ) Видяна 3510 пъти


Всеки трябва сам да си прецени и да избере подходящата за него, моите машини не почиват много :biggrin: и им вадя душата, не е важно да държиш машина за 2 бона, ако нямаш подходящите консумативи, но аз работя със Спарки от самото начало и не съм изпитвал нужда да я сменям.
Взех другата Skil Masters за резерва, защото няма как да се извиняваш на клиент, че ти е изгоряла машината и не може да sи вземе колата на време, а в същото време да се имам за професионалист, отделно имам и един ротор резерва, че някой път за късмет, ще вземат да изгорят и двете.
То горенето е по-скоро, че се изтрива колектора на ротора от самите четки с времето и една машина ми гръмна в ръцете, защото зацепиха в него, но я спрях на време. Може да изгори и от прекъсване на намотка.
То се усеща като са за смяна на чекти, започва да присецва, да прекъсва, а като се сменят се поглежда как е и колектора.

Аз моите машини ги разглобявам и сглобявам със затворени очи, защото ги почиствам от попаднала прах вътре, трупаща се с времето.
Удължил съм си кабелите за да може да ги премятам през рамо, за да не жулят в колата и са вързани за подвижен 10м. разклонител с гнезда за лампите.

Re: Dual action car polishing machine vs Rotary car polishing machine!

Публикувано: пет мар 27, 2015 8:06 am
от pepo
Не много на място, но да попитам за редуктора каква грес се ползва? Досега не съм я сменял, а ми се иска да я подменя.

Re: Dual action car polishing machine vs Rotary car polishing machine!

Публикувано: пет мар 27, 2015 9:18 am
от Master of Detailing
Аз ползвам високооборотна за лагери, която е и температуроустойчива естествено, но не знам каква беше марката, в малка тубичка , като паста за зъби е.
Към 12-15 лв. беше, но все пак се сменя изключително рядко, а определено по-хубавата грес ще ти намали шума от машината. Опаковката е достатъчна за няколко пълнения.
Когато се сменят четките е хубаво да се мине с шкурка колектора(Р1500-Р2000), за да се махнат наслояванията от графита, че после яде четките много бързо!

Re: Dual action car polishing machine vs Rotary car polishing machine!

Публикувано: вт мар 31, 2015 11:35 am
от gecata101
Планувал съм закупуването на DA машина,но малко не сам на ясно със ексцентрицитета,колко е подходящо да бъде като мм? Например това Rupes LHR 15ES Big foot е с орбиталното въртене с 15 мм обсег, има с 5мм ексцентритет, има машини с 8мм и т.н. Ще я използвам както за финално полиране така и за водно шкурене на силно надраскани лакови покрития.Ще съм благодарен на всеки който ми разясни въпроса и най-вече на хората с опит.