Страница 1 от 2

Петна в народно наречения 'shadowline'?

Публикувано: ср фев 13, 2019 4:22 pm
от Turturelo
Привет. Нов съм наоколо и ако съм пропуснал (въпреки, че старателно прегледах форума) тема подобна на тази се извинявам.

Една от причините, поради които започнах да се оглеждам в този форум и магазин, апропо поздравления (въпреки че ги изказах вече в друга кореспонденция), е грижите, които всички имаме с автомивките. Ниско ниво, бавно обслужване и най-вече отвратително агресивни, но за сметка на това ниско-ефективни препарати. В следствие на това на една от колите ми съсипаха, така наречения shadow-line, или лайстните около рамките на вратите в черен лак (да го наречем). До толкова, че смъкнаха лака, смъкнаха на места боята дори .. anyway .. колата си замина така при следващия собственик и за съжаление не му прави впечатление. Въпросът е, че започнах да имам подобни проблеми и на друга кола, която по странни (най-вероятно неподсушена добре) причини от едната страна започнаха да се появяват петна и то под лака, с други думи каквото и неагресивно да сложиш отгоре, не излизат. Истината е, че нямам опит в машинно полиране и пастиране, което е и причината да не съм си купил досега такива .. (като гледам натам отиват нещата), но това (за добро или лошо) е една от причините освен активно да започвам да се интересувам по темата, повече да не желая да вкарам автомобил в "публична" автомивка и дори започнаха да ми минават през главата идеи да си направя такава. Всички сме се възмущавали предполагам на автомивка за 20 лв. нанасяща щети за хиляди във времето. За едни сватба, за други брадва. Живот.
IMG_6520.HEIC-2.jpg
IMG_6520.HEIC-2.jpg (28.81 KиБ) Видяна 170 пъти

IMG_6524.HEIC-2.jpg
IMG_6524.HEIC-2.jpg (26.89 KиБ) Видяна 170 пъти


Long story shot (звучи по-готино на английски, въпреки правилата за кирилица) имам два въпроса по темата и един оф-топик:
1. Съвет как да излязат тези петна (прилагам снимки) - какви са стъпките, препаратите и като гледам за машина май е Rupes BigFoot Nano? С други думи има ли лекуване и ако не е тайна как? Повърхностите на рамките на вратите са някаква метална сплава, B-колонката е пластмасарееща, а според мен релсите на тавана (BMW F11) са алуминиеви. Т.е. различни материали на всичкото отгоре.
2. С ангел на рамото да кажем, че има лечение - каква е защитата? Освен стъпката, че сам ще си мия колата без да бъдат пестени средства и време, за съжаление времето често е кът и съм изправен пред дилемата - мръсна продължително време или кофти автомивка. Фолио? Керамика? (не мога да кажа, че съм голям фен, до колкото съм запознат поне). В момента колата е с Chemical Guys Top Coat Sealant with Carnauba, не съм я мил дори още. :cry:
Оф-топик:
3. Писах и на офис мейла, ще питам и тук - препоръка кой може да се справи освен с този проблем, а и генерално да се занимава с детайлинг, където знаете, че използваните материали са качествени, а услугата с внимание?

Да благодаря освен.. ?! Ами .. Благодаря!

Re: Петна в народно наречения 'shadowline'?

Публикувано: ср фев 13, 2019 6:31 pm
от Master of Detailing
Тези лайсни и колонки са в повечето случаи само боя акрил, като на други места са пък с пияно лак, т.е. доста наслоен лак, за да имат тази дълбока и влажна визия. Петната са останали от варовита вода, която е изсъхнала на капки. Водата се изпарява , а след себе си оставят минералите в нея и в някой случай и препарат, който не е бил изплакнат добре, което е още по-зле за лайсните, боята и всичко от екстериора.

Като цяло тези петна се виждат най-много върху черно, тъмен цвят и прочие. Виждам, че колата ти е по-светла, и със сигурност има и по нея, просто не ги виждаш. Но предвид, че тези лайсни според мен са акрилна боя, те са по-податливи на просмукване на варовик и подобни.
Решението е полиране, но като се вземе предвид, че черното е най-трудният цвят за полиране, заради по-забележимите дефекти, който полиращият оставя, то трябва да се мине поне с две три пасти и качествено, за да стане перфектно. Може и с по-голяма машина да го работиш, не е казано, е трябва да вземеш машина за 1500лв, за да направиш едни колонки, но ако се занимаваш с повече подобни проблеми, и имаш примерно клиенти за такива болежки, определено машината се избива.

Другите лайсни, който са алуминий, също са доста проблемни, особено ако са гол полиран алуминий, защото той се окислява от така обичаните по автомивките „безконтактни“ препарати. Разбира се, безконтактните не винаги са лоши, но евтините винаги са проблем, защото Ph-то им не е добро, а отделно не спазват концентрациите, но виждаш ли мие добре и клиента е доволен, но както каза сам това във времето носи тежки последствия за всичко от екстериора. За алуминиевите и други сплави се ползват пастите за метал, като има и защитни покрития за тях. Ти не си фен на керамиката, но за лайсните, колонките и други податливи материали на подобни дефекти е добра защита. Ако пък не си падаш по тях, просто трябва повече поддържка и по-често третиране. По-често полиране с леки пасти и отгоре вакса, сийлънт или каквото се сетиш друго. Като гледам твоите със средно абразивна паста или по-скоро полираща тези петна ще се махнат. Също добри варианти са препаратите за варовикови петна, които предлагаме, но ако са ецнали дълбоко в повърхността, си трябва полиране. Самият препарат действа, като разгражда тези минерали и не пипаш повече.

PA110033.jpg

Точно конкретни пасти няма как да кажа, защото вариантите са безброй, въпрос на личен избор, всяка паста работи в правилните ръце, т.е. освен описанието за нея се влага и малко замисъл в идеята за работата, за която си взел съответната паста. Ако няма да го правиш с машина не взимай най-абравините, защото на черното после ще те дразнят дефектите, които ще остави абразива и трудно ще изчистиш на ръка. Вземи си нещо средно към леко, с което да правиш на ръка, за метала си вземи тези за метал, които са. Дори Chemical Guys имат две, едната за полиране, по-грубо, а другата е фина и с предпазни свойства.

Ето така опаковам аз когато полирам кола и специално показвам заради лайсните. Прави се, за да не се занимаваш пък после с ожулени гумени уплътнения :lol: ....и дори и сега след толкова години, пак рядко виждам някой да опакова така кола, и за да не ми скочат сега, казвам рядко виждам, но има хора, които го правят :cool:
P6220100.jpg


Колкото и да няма време човек в неделя винаги може да отдели някой час за грижа за колата, стига да има желание, ако ли не караш на автомивка и колкото и да си платиш, ефекта ще е един и същ, защото не се влага в качествени препарати, а се гледа само печалбата. Ако се погледне всеки един препарат примерно на CG и се сметне концентрацията му в доза за измиване, защитен слой или каквото се сетиш, цената съвсем не е висока, но българските мивкаджий са свикнали с препарати 20литра за 150лв , отделно не им се смята за да си направят това сравнение.

Ако се грижиш сам за колата се спазват основните техники за миене и сушене и няма да имаш такива петна. Не се мие под директно слънце и съответно в най-големите жеги лятото, попива се винаги, колкото и да бързаш, защото после задължително ще има петна без значение защитата отгоре. За да няма дефекти по лака пък се мие с хубава ръкавица, която плакнеш често и е добре да го правиш с две кофи, като поне в едната да имаш предпазител за мръсотията.

Ако искаш някой да ги оправи трябва да разгледаш в нета, има доста момчета, които работят добре!

малко извън темата
Ако имаш машина, примерно малката на Chemical Guys TORQ X и се запалиш по това сам да си оправяш нещата, ще се радваш на резултатите, които ще постигаш, а с тази машина може да правиш всичко. То с всяка една може същите неща де, но идеята е, че тази е на добра цена за начинаещ, диска е с малките размери, а като свикнеш ще си вземеш и голямата подложка, за да отхвърляш повече работа за по-малко време. С нея може да си переш и стелките, мокети, килими, без да триеш на ръка с четка, само трябва да си вземеш от лепящите на CG, но спирам, че се отклоних доста от темата..

Re: Петна в народно наречения 'shadowline'?

Публикувано: ср фев 13, 2019 8:08 pm
от Marian
Аз също искам да се включа в тази тема,като помоля за няколко съвета.Колонките на моята кола са от така наречения пияно лак и имат лики драскотини от попиването след миене.Тези дефекти могат ли да се отстраняват от този пияно лак?Веднъж бях ги намазал с карнауба вакса и след забърсването с микрофибърна кърпа останаха дефекти.Много капризна материя ми се вижда това.Бях попитал един бояджия който се занимава и с пастиране и той ме отчая като ми каза че тоя пияно лак неможел да се полира.Надявам се просто той да няма достатъчно опит и да има решение.Разполагам с V34 V36 V38 и VSS и скоро ще се сдобия и с машина Torx.Но без съвет от вас не бих опитал за да не направя беля.
А отностно лаистните проблемът ми е,че имат водни петна или петна от беконтактното в автомивката където сам си миех колата но с техния гаден препарат,но това беше много одавна но петната си стоят.Проблемът е че лаистните са матови и незнам с пастите за метал на CG да не стане беля.Аз ги имам и двете и са уникални за лъскави метали особенно за ауспусите.Имам и препарата на CG за водни петна и ще опитам с него но може би са ецнали.В този случай с тези матови лайстни има ли решение на проблема.
Благодаря!

Re: Петна в народно наречения 'shadowline'?

Публикувано: ср фев 13, 2019 8:26 pm
от Master of Detailing
Твойте колонки са като всички останали за които споменавям по-горе и се полират, но ДА нежни са и се личи всяко забърсване върху тях. Дефектите, които се получават върху тях се получават и върху лака, който бършеш, но в по-малка степен, но на светлата ти кола не го виждаш. Остави бояджията какво ти е казал, не му се е занимавало, защото за да ги направиш уникално си трябва полиране и време, а него го е бил налегнал мързелът :lol:

Търкай лайнсните с пастите за метал на CG, няма проблем, просто твоят метал не е финосан до абсолютно огледало.

За пастите щом имаш тези, почваш подред от V34>V36<V38 със съответните гъби за тях, т.е твърда, мека, супер мека и колконките ще станат огледало, а накрая запечатваш с нещо. Но е факт, че са много нежна повърхниост и се работят на по-ниски обороти от стандартното за примерно - лака, като не се зайграваш много в една точка, за да не ги загряваш, работиш си равномерно и плавно.

sZHID.jpg
sZHID.jpg (65 KиБ) Видяна 162 пъти

Re: Петна в народно наречения 'shadowline'?

Публикувано: ср фев 13, 2019 9:00 pm
от Marian
Значи започвам V34 и оранжевата гъба,после с V36 и зелената гъба а на края V38 и черната.А като размер с по малките 100мм гъби ли е добре или с 140мм които са с дупка?Както и най финната за V38 само с черната или още по меката коята е червената гъба на CG?
Аз имам трите вида на CG от 100мм въпреки че нямам още машината,постепенно си набавям нещата.А работата с машината предполагам трябва в този случай да е между 3 4 степен?
Много ти благодаря за съветите,безценни са!

Re: Петна в народно наречения 'shadowline'?

Публикувано: ср фев 13, 2019 11:39 pm
от Master of Detailing
Точно такава е подредбата на гъбите, като се има предвид чувствителната повърхност. Черната е добре за финал, но ако искаш може и още една стъпка с V38 и още по-мека гъба да направиш, за разкож. На машината 3-4 са добре за тези детайли. В този случай трябва да облепиш, както казах, защото нали се сещаш, че дори и машината да има малък ексцентър от 8мм, това означава, че там където се насочваш да работиш ще има движение още поне 1см в страни, т.е. като работиш близко до уплътненията и си мислиш, че не ги стигаш се лъжеж, защото ексцентъра бие в страни. Именно за това тези машини с ексцентър 8 или 15 са добри за по-малки детайли, защото нали се сещаш вече с голяма гъба и ексцентър 21 ще почнеш чак стъклата да полираш :lol:

Сега с кои гъби е по-добре, зависи и ти с каква машина разполагаш. Разбира се, че е по-удобно с малка гъба, дори и с Rupes Nano Ibrid и 40мм гъба, но 1500лв за едни колонки на гредите са си доста пари :wink: Хубаво облепяне с тиксо и подгъв, за да не се отлепя от гъбата, иначе почва да лепне лепило по нея и става една гадост...
После следите от тиксо по уплътненията се чистят с IPA 15%, Chemical Guys Wipe Out, Car Pro Eraser, Gyeon PREP и такива

Re: Петна в народно наречения 'shadowline'?

Публикувано: чет фев 14, 2019 10:16 am
от Marian
Много ти благодаря!А тоя подгъв при облепянето с тиксо описан ли е в някоя тема как се прави?Аз съм ги прочел всичките но може да съм изпуснал това точно.

Re: Петна в народно наречения 'shadowline'?

Публикувано: чет фев 14, 2019 10:17 am
от Turturelo
Благодаря за детайлния отговор. Още тествам различни препарати и честно казано не ми стиска да се хвърля в полиране и то на моята кола. Ще купя от някъде някоя врата и ще и разкажа играта на нея първо. Видях, някъде, че беше писал, че повечето хора четат - е дръж се сега с massive off-topic, но нали затова са форумите :mrgreen: Бях забравил тази дисциплина. :rolleyes: Преди повече се вълнувах от такива неща :question:

Master of Detailing написа:Тези лайсни и колонки са в повечето случаи само боя акрил, като на други места са пък с пияно лак, т.е. доста наслоен лак, за да имат тази дълбока и влажна визия. Петната са останали от варовита вода, която е изсъхнала на капки. Водата се изпарява , а след себе си оставят минералите в нея и в някой случай и препарат, който не е бил изплакнат добре, което е още по-зле за лайсните, боята и всичко от екстериора.
Като цяло тези петна се виждат най-много върху черно, тъмен цвят и прочие. Виждам, че колата ти е по-светла, и със сигурност има и по нея, просто не ги виждаш. Но предвид, че тези лайсни според мен са акрилна боя, те са по-податливи на просмукване на варовик и подобни.
Решението е полиране, но като се вземе предвид, че черното е най-трудният цвят за полиране, заради по-забележимите дефекти, който полиращият оставя, то трябва да се мине поне с две три пасти и качествено, за да стане перфектно. Може и с по-голяма машина да го работиш, не е казано, е трябва да вземеш машина за 1500лв, за да направиш едни колонки, но ако се занимаваш с повече подобни проблеми, и имаш примерно клиенти за такива болежки, определено машината се избива.

Гадното е, че освен, че се е просмукало в пластмасовите елементи е влязло и в металните сплави и то от пасажерската страна, която не съм забелязал, защото основно карам колата сам. Не беше така и ми стана лошо като го видях. Относно цвета е BMW - Space Gray, хубавата част е, че наистина скрива някой неща, но не толкова колкото Titanium Silver (класическия сребрист металик - обожавам този цвят, защото доста "прощава"). Гледах колата много внимателно на Scangrip Sunmatch 2, който купих точно за тази цел. Не се виждат други поражения и на двете цветови температури. Нямам намерение да се занимавам професионално с детайлинг, но имам страст към гаджети и докато е рекъл Господ/Аллах и мога да си го позволя ще си купувам най-добрите неща за лично удоволствие, та определено ще си взема малкия Rupes, а като излезе Mark III и него. Най-вероятно като с повечето неща, които имам ще го ползвам три пъти, но при нужда ще го имам :mrgreen:


Master of Detailing написа:Другите лайсни, който са алуминий, също са доста проблемни, особено ако са гол полиран алуминий, защото той се окислява от така обичаните по автомивките „безконтактни“ препарати. Разбира се, безконтактните не винаги са лоши, но евтините винаги са проблем, защото Ph-то им не е добро, а отделно не спазват концентрациите, но виждаш ли мие добре и клиента е доволен, но както каза сам това във времето носи тежки последствия за всичко от екстериора. За алуминиевите и други сплави се ползват пастите за метал, като има и защитни покрития за тях. Ти не си фен на керамиката, но за лайсните, колонките и други податливи материали на подобни дефекти е добра защита. Ако пък не си падаш по тях, просто трябва повече поддържка и по-често третиране. По-често полиране с леки пасти и отгоре вакса, сийлънт или каквото се сетиш друго. Като гледам твоите със средно абразивна паста или по-скоро полираща тези петна ще се махнат. Също добри варианти са препаратите за варовикови петна, които предлагаме, но ако са ецнали дълбоко в повърхността, си трябва полиране. Самият препарат действа, като разгражда тези минерали и не пипаш повече.

Както в повечето случай, човек "не е фен", защото не познава спецификата в детайли. Две са причините, които ме спират за момента от керамика - трябва да се полира колата преди да се сложи керамика, което нито имам уменията да направя в момента, нито имам времето да отделя, както и даването на колата на някой (не, че знам кой ще го направи и след зоркия ми поглед няма да намеря забележки, които ще оставят горчиво усещане от иначе едно светло начинание) ще ме лиши от транспорт, което граничи с нежелание. Втората причина е, че керамиката има определена устойчивост във времето, което предполага различно износване, ако отидем в посока "публични автомивки и агресивно/неефективни препарати", но преди всичко води до същия процес, дори по-усложнен, заради гарантираното премахване, преди отново процедурата да бъде повторена. Не на последно място за съжаление начина ми на живот предполага чести дълги извънградски пътувания, съчетани с местната инфраструктура резултира в множество камъчета по предната част на автомобила, понякога картечен разстрел от баластра, която ще наруши керамиката със сигурност. Виждам какво стана с колата след 20 000 км по родните пътища. Единственият вариант, който виждам е clearbra, но тези хубавци от Xpel нямат пре-cut за F11 - пак проблеми.


Master of Detailing написа:Точно конкретни пасти няма как да кажа, защото вариантите са безброй, въпрос на личен избор, всяка паста работи в правилните ръце, т.е. освен описанието за нея се влага и малко замисъл в идеята за работата, за която си взел съответната паста. Ако няма да го правиш с машина не взимай най-абравините, защото на черното после ще те дразнят дефектите, които ще остави абразива и трудно ще изчистиш на ръка. Вземи си нещо средно към леко, с което да правиш на ръка, за метала си вземи тези за метал, които са. Дори Chemical Guys имат две, едната за полиране, по-грубо, а другата е фина и с предпазни свойства.

Кои две?

Master of Detailing написа:Ето така опаковам аз когато полирам кола и специално показвам заради лайсните. Прави се, за да не се занимаваш пък после с ожулени гумени уплътнения :lol: ....и дори и сега след толкова години, пак рядко виждам някой да опакова така кола, и за да не ми скочат сега, казвам рядко виждам, но има хора, които го правят :cool:

Образовах се по темата вече и като събера сили и време ще добавя някоя друга ролка към поръчката.

Master of Detailing написа:Колкото и да няма време човек в неделя винаги може да отдели някой час за грижа за колата, стига да има желание, ако ли не караш на автомивка и колкото и да си платиш, ефекта ще е един и същ, защото не се влага в качествени препарати, а се гледа само печалбата. Ако се погледне всеки един препарат примерно на CG и се сметне концентрацията му в доза за измиване, защитен слой или каквото се сетиш, цената съвсем не е висока, но българските мивкаджий са свикнали с препарати 20литра за 150лв , отделно не им се смята за да си направят това сравнение.

Уф, това е сложната част при мен. Освен, че понякога с месеци нямам свободен ден, предпочитам въпросната неделя да отделя на хлапето си, вместо да търкам ламарини :eek: :eek: Това е причината да се замислям за автомивка. Живея последните 15 години между София и Русе и още не съм намерил правилната автомивка, а колата дори в перфектно чисто състояние буквално на следващия ден е в мухи, прах и боклуци. Омръзна ми да експериментирам за сметка на моите коли. Ценовата разлика наистина не е голяма, правил съм си труда да го сметна доста детайлно, като в същото време има и пазар за това. Не навсякъде, защото, ако се вземе различни гео-региони 1лв. разлика в цена на мивката се оказва, че има хора, които се мръщят. Проверено. От друга страна това не е таргета на подобно услуга. Понеже имам някакъв опит с миене (не детайлинг) на автомобили в голямо количество и за много кратко време, всъщност освен химикали и системата на миене е сбъркана. Това също е и причината, поради която исках да направя контакт с теб, защото темата е специфична и не е запублично оповестяване, но от офиса ви не бях радушно посрещнат и пуснат леко влЕво :mrgreen: Трябва ми съвет за конкретен подход за миене на автомобили. Anyway и сам война е сам :mrgreen:

Master of Detailing написа:Ако се грижиш сам за колата се спазват основните техники за миене и сушене и няма да имаш такива петна. Не се мие под директно слънце и съответно в най-големите жеги лятото, попива се винаги, колкото и да бързаш, защото после задължително ще има петна без значение защитата отгоре. За да няма дефекти по лака пък се мие с хубава ръкавица, която плакнеш често и е добре да го правиш с две кофи, като поне в едната да имаш предпазител за мръсотията.

Това е ясно. 5 (да има резервни) кофи на Chemical Guys с капаци, grid-guard-ове, дори подложки на колелца (после открих, че ги има и в България и няма нужда да давам 200 лв на кофа :lol: ); Kranzle 1152; MTM PF22 пенообразувател (и още един резервен); две (казахме да има) detailer прахосмукачки и за вода + духалка (стигнах чак до производителя на Ridgid, заради единствено 110V вариант); 16 Kwazar пръскачки в различни цветове и още няколко на Marolex; Meguiar's овчи ръкавички (пак две); със сигурност повече микрофибри от голяма столична автомивка в различни gsm и т.н. Ще ми изгори клавиатурата, докато опиша химията - пети стелаж ще взема утре. Днес ще поръчам разни неща пак. Просто ми е кеф.


Master of Detailing написа:
малко извън темата
Ако имаш машина, примерно малката на Chemical Guys TORQ X и се запалиш по това сам да си оправяш нещата, ще се радваш на резултатите, които ще постигаш, а с тази машина може да правиш всичко. То с всяка една може същите неща де, но идеята е, че тази е на добра цена за начинаещ, диска е с малките размери, а като свикнеш ще си вземеш и голямата подложка, за да отхвърляш повече работа за по-малко време. С нея може да си переш и стелките, мокети, килими, без да триеш на ръка с четка, само трябва да си вземеш от лепящите на CG, но спирам, че се отклоних доста от темата..

Rupes, Rupes - решено е. Просто сега нямам време да се занимавам и с това, но в най-скоро време първо Nano, после Mark III.

Пак да кажа - кеф ми е, че има хора, които се занимават и има неща, които се правят както трябва! Браво! Успех и дълголетие! Пускам една поръчка към Русе да подпомогна с каквото мога инициативата.

Re: Петна в народно наречения 'shadowline'?

Публикувано: чет фев 14, 2019 10:59 am
от Master of Detailing
Хм, не знам от къде да подхвана отговорите :biggrin:

Rupes Mark III ще я имаме след като я пуснат за продажба за всеки (може би след април или не знам). Сега всички компании имат странният навик на СЕМА да представят много нови неща, а после да излизат след 4-5 месеца в продажба. Рупес пък примерно сега продават МАРК 3 само на специални хора, които си пускат клипчета в нета и се хвалят, че вече я имат )говорим за профитата в световен мащаб). Рекламна стратегия, какво да се прави!

Отделно за Рупес мога да кажа, че като бранд или по-скоро от факта, че са италианци (защото сме работили и с други от Италия) са доста бавни и си гледат живота. За тях зор няма за нищо. Примерно бяхме направили последната поръчка в началото на август, след което след много писма без отговор се оказа, че почивали месец август (когато е силата на продажбите реално) и щели да започнат изпълнението на нашата поръчка като се върнат и като и дойде ред. Ееее, тази поръчка дойде в средата на декември смятай. Вярно че всичко е прясно, като срок, но …..няма какво да добавя.

Относно керамиката, аз само позитиви мога да изтъкна, като най-големият е, че при дефекти във времето и след полиране се сваля керамиката и се слага нова, но ако си без керамика и пастираш (шлайфаш) често лака неизбежно ще изтънее и ще свърши, след което се пребоядисва колата, но говорим за поне 8-10 пастирания, дълбоки. За предната част на колата при твоят тип живот/ шофиране фолиото е решение. Имахме преди на 3М едно пръскащо се фолио, но за момента сме спрели марката по ред причини.

Пастите за метал на CG са тези https://detailingstorebg.com/chemical-g ... lish-473ml и https://detailingstorebg.com/chemical-g ... lish-473ml

Темата за миене и изобщо всичко в областта на детайлинга не се изчерпва с едно писмо, за това колегите обикновено насочват към форума. Сам се сещаш, че има запитвания стотици на ден за най-различни неща и няма как да се отговори на тях. Аз влизам тук от време на време и когато имам време за да давам коментари тук там.

За идеята за автомивката. Ти дори и да направиш автомивка пак ще вземеш хора, които трябва да обучиш на този метод на миене, а ако вземеш хора на ниска заплата, те ще са и ниско образовани и трудно ще схванат идеята за правилно миене и…..темата става дълга в този случай :biggrin: Определено и аз имам такава идея за София, защото определено хората търсят качество, освен всичко и повечето коли вече са нови и всеки иска да я пази, е повечето хора де, така че определено е печелившо такова начинание, но и с голямо вложение.

Rupes Ibrid определено е ненормална машинка, а за фен като теб на техниките, определено ще те изкефи, мен лично много ме изкефи, но в момента вече не работя това и няма как да я ползвам.

Re: Петна в народно наречения 'shadowline'?

Публикувано: чет фев 14, 2019 11:12 am
от Master of Detailing
Marian написа:Много ти благодаря!А тоя подгъв при облепянето с тиксо описан ли е в някоя тема как се прави?Аз съм ги прочел всичките но може да съм изпуснал това точно.


Подгъва се тиксото така, че да се намира между уплътненето и гредата, а не да стой върху гредата. Леко се отмества улътнението и се навбива тиксото вътре, не е сложно трябва да опиташ