Страница 1 от 2

Overspray проблем

Публикувано: пет апр 06, 2018 2:09 am
от Norek
Здравейте, колеги имам един проблем, който се чудя как най-удачно да реша.Близък приятел работи в цех за метални конструкции, не знам как се е случило , но като са пръскали разни детайли (предполагам на двора) вятъра е хванал мъглата от боята с която пръскат и е закарал на колата на приятелят ми.В следствие, колата е на ситни жълти точки от боята и тук идва проблема боята е епоксидна :eek: .Мисля да пробвам първо с клей бар, но ако не стане ще трябва да се шлайфа и след това пастиране и полиране.

Re: Overspray проблем

Публикувано: пет апр 06, 2018 9:55 am
от Master of Detailing
Преди време имаше един подобен случай и бях пратил на момчето една кърпа за клейване, защото цялата кола беше така, а предполагам при теб също. Идеята е че с клея ще се убиеш от търкане, лак, стъкла....
Вземаш си един лубрикант или някой хлъзгав шампоан на Chemical Guys и действаш.
Не е ясно при теб как и дали ще се оправят нещата, но винаги се почва от най-лесното и елементарно нещо, именно клейването.

Принципно може да пробваш и с някой от tar remover-ите, който имаме, защото те са доста силни и може да разтворят подобни отлагания, ако не са вече изпечени от топлината. Колко е пресна боята overspray?

Re: Overspray проблем

Публикувано: съб апр 07, 2018 1:38 am
от Norek
Ами боята "overspray" май хич не е прясна момчето във вторник ми каза, че като си е измил колата е видял, значи вече си е изсъхнала.Ще пробвам с клей бар "Detailing Magic Clay Sponge Block" такова си бях взел и до сега доволен съм останал , за лубрикант ще използвам "Chemical Guys Maxi Suds II Shampoo" без това малко е останало точно, колкото да стигне за манипулацията :).Иначе в нета използват клей бар за премахване на този вид проблем, ще пробвам пък ще споделя резултата.

Re: Overspray проблем

Публикувано: съб апр 07, 2018 9:12 am
от Master of Detailing
Принципно клей бара е по-агресивен пред блокчето и ръкавицата или кърпата, особенно ако си е heavy duty. Нали виждаш в сайта, че има различни по агресивност барове. Все пак той е твърд и има по-голямо зацепващо действие с полепите, но с по-агресивното търкане и клей съответно, може да се наложи после полиране, но зависи колко си внимателен. Успех все пак!

Re: Overspray проблем

Публикувано: съб апр 07, 2018 8:41 pm
от Norek
В този ред на мисли блокчето към "fine или medium" спада, питам, за да видя, ако върши работа, но по бавно, какво да поръчам тоест medium или heavy.Питам защото съм работил само с блокчето и не мога да направя съпоставка.
Благодаря за вниманието и Весели празници! :)

Re: Overspray проблем

Публикувано: нед апр 08, 2018 10:52 am
от Master of Detailing
Блокчето ако го сравнявам с гъбата за машинно клейване е като нея, т.е. медиум. Повърхноста му и мекотата на каучука е еднаква. При двете ръкавици за клейване и ако ги вземеш двете в ръце разликата между fine - medium си личи, а и там каучука е съвсем различен на допир, все пак са за различни манипулации, въпреки че са под общ знаменател - средства за клейване.
Весели празници!

Re: Overspray проблем

Публикувано: пет май 11, 2018 1:35 am
от Naydenov
Здравейте! Често се сблъскваме с такива проблеми в моята работа и клея почти винаги помага. Почиствал съм коли, на които детайлите са били направо като шкурка и то само с клей ръкавицата, която не е хеви дъти, а някакъв медиум. Но тук става въпрос за Оувърспей от лак. Етапите за премахване на такова нещо са - Клей,ако не стане следва полиране и в краен случай шкурка, но с пръските от боя не е лесно.
Преди да полирам моята кола, видях,че има ситни бели точици върху боята и си помислих, че ще взема клея и готово, но уви..Повечето от тях се махнаха, но имаше и такива, които не мърдаха, а на тъмно синя кола се виждаха ясно. После реших, че полиране ще ги елиминира, но пак ядец, там са си все още, дори и след агнешка и як къмпоумд. До шкурене не ми се стигаше, нямах време. Важно е да се провери и твърдостта на самият Оувърспей. На моята кола ги усещах с нокът и си мисля, че ако захванеш такова нещо с ексцентъра, ще стане страшно.
Предложението на Master of Detailing за Tar remover или пък някакъв Rapid remover( позлвам ги, махат всичко и пазят лака колата) мисля, че е единственото решение, но просто трябва да се улучи правилния химикал, който да разствори конкретната боя/лак. Трябва обаче много да се внимава какво се ползва, че да не проработи на лака на колата, че тогава " Лошо, Седларов, лошо..!" :biggrin:
Успех!

Re: Overspray проблем

Публикувано: ср яну 23, 2019 6:37 pm
от Marian
Здравейте,открих че по задната част на автомобила ми има напръскано с лак от съсед който си боядисва колата в близост до моят гараж.Не се вижда дори бод различна светлина но на допир се усеща.Пробвах първо с някои препарати като : Optimum Polymer Power Clean и Nanolex Tar но несе маха.Също пробвах с Chemical Guys Slick Finish Cleaner Wax,но пак не се маха.
Поръчах си Chemical Guys Heavy Clay Bar и Chemical Guys Clay Luber но имам опасения да не повредя нещо лака,защото никога до сега не съм използвал клей а този май е много агресивен.
Бих искал съвет относно клея дали не е по добре да пробвам с Chemical Guys Light Clay Bar Blue или Grey Clay Bar Medium Grade или някоя ръкавица?Не знам за такъв вид проблем кое е по добре?Както и ако се наложи да използвам Heavy Clay Bar как да работя с него без да направя някоя беля на лака?
А ако не стане с клей съм подготвил v38 v36 v34 и VSS,но се надявам да се махне с по лесния начин.
Ще бъда благодарен ако ми дадете съвет за вида клей и начина на използване за тоя вид проблем.
Благодаря ви!

Re: Overspray проблем

Публикувано: ср яну 23, 2019 8:25 pm
от Master of Detailing
Без да пробваш с изброените от теб неща няма как да разбереш какво може да стане, а и никой не може да ти обещае какво ще се случи. Тук има много фактори, като най-големият фактор си ти и колко успешно ще може да подходиш към проблема. Ти си подходил с най-леките неща, които за oversparay проблем са полезни не по-късно от няколко часа примерно 1-2, но доколкото разбирам при теб не е така. Действаш си с клея и работи внимателно и няма проблем. Точно черният си е за теб. С всеки клей бар се работи еднакво. Така или иначе ако има после някакви забележки, с пастите ще ги оправиш. Няма как само с препарат за почистване да падне нещо напръскано, в което има разтворител, имам предвид боята, която е пръскал съседа ти.


Re: Overspray проблем

Публикувано: ср яну 23, 2019 8:48 pm
от Naydenov
Здравей!
Вида на клейя зависи от спецификата на проблема, т.е колко впити са пръските в лака и какви на вид са. С лайт клей бар не мисля, че ще има голям ефект, много е мек. Медиум или Хеви е твоето решение. Почваш с медиум, ако не си доволен, скачаш на по-твърдия.
Клей мит е същото, но е по-удобен за големи панели, но на извивките не става с него.
Ако не стане с хеви клей, идва ред на пастите. Там се почва от полиш с мека гъба. Ако не върши работа се минава на по-агресивните компаунд+кътинг пад, докато не постигнеш желаното. Това е основен принцип при корекция на лака- тества се, като се почва от най-малко агресивните продукти докато се постигне желаното!!!
Важно е да се отбелжи, че медиум и хеви клей оставят леки следи по лака(различни в зависимост от вида на лака) и е добре след това да се полира, но всичко зависи какво искаш да постигнеш.
Ти не спомена какво е състоянието на колата но спомена за хубав арсенал от пасти, значи си решил да я полираш!? Тогава какво му мислиш-миеш, клейваш, полираш и защитаваш с вакса или нещо по-силно и си готов!
Чел съм, че за някой оувърспрей се стига и до шкурка, дано в твоя случай не е така.
Стъклата задължително ги минаваш с клея, ако не стане с него, полираш с пастата на Chemical guys за стъкло. Ако и това не стане, Ceriglass на Car pro и пад за стъкла, писано е за това в друга тема.
Клейвай и хрома, алуминиевите части също. Пластмасовите детайли с APC и magic eraser или абразивен пад, според случая.
И още нещо, провери цялата кола, защото тая гад хвърчи на всякъде.
Надявам се съм помогнал!