Страница 1 от 1

Тъч ъп боя(Touch up paint)

Публикувано: пет май 12, 2017 1:02 am
от Naydenov
Зравейте,
Отдавна не съм създавал тема, поради простата причина, че вече не се занимавам с детайлинг, като това обаче не означава, че не искам колата ми да е като нова, а и по-добре :cool: ! Колата с която се сдобих или по точно боята й е в много лошо състояния. Това обаче ме мотивира и машината скоро ще играе по нея, та и шкуркта ще й партнира, ще блести като слънце :biggrin:
НО....
преди да полирам колата си, трябва да се справя с два големи проблема - отлюспванията от камачета по предницата(така я купих) и дълбока драскотина, причинена от недоброжелател(страхливец, мухльо.... :evil: ) която придобих, и която е около 80см и на места закача с нокът.
Тук където живея, може да се поръча тъч ап боя за конкретният автомобил и цвят, и не струва кой знае какво. Боята идва с препарат, с който да обезмаслиш преди поставяне и такъв, акойто да изравниш(leveler), ако мястото стане по-високо от равнината. До тук добре!
Питането ми е, кога да поставя боята, след полиране или преди това. По пътя на логиката се сещам, но искам да чуя и други мнения на хора с опит!
Друг момент е, че накои от попадналите камъчета са надигнали боята, която е все още на детайла и закача като минеш с ръка по нея. Следователно, според мен трябва да се шкури, за да се изравни мястото, да се постави боя, и след това да се полира :confused: И не на последно място, трябва ли преди полирането и след полагането на капките боя, да се ползва, да го нарека Тъч ъп ЛАК? Все пак целта на занятието е да постигнем 100% съвършенство :wink:
Относно драскотината с ключ нямам дори предположения как да стане, а не ми се пребоядисва. Първо че е скъпо и няма гаранция че няма да си оставят ръцете, второ, че оригиналноста на автомобила се губи, защото колкото и да е добър бояджията, тренираното око(Аз) ще забележи че е пребоядисвано мястото( задни врата и калник), а това ме подлудява..
Снимки няма да качвам, то е ясно как изглеждат нещата. :cry:
Благодаря предварително!

Re: Тъч ъп боя(Touch up paint)

Публикувано: пет май 12, 2017 10:28 am
от Master of Detailing
Относно ударите от камъчета, тях може след пастиране да ги запълниш с боя и запечаташ с лак, защото преди пастирането няма да хване, в мястото на дупката има мръсотия. Ще останат бабунки, ако не слагаш точно колкото трябва и от двете съставки, но това ще се усеща съвсем леко, ако боята е различна прекалено много. Ако ги изпечеш след време може да пастираш пак този участък, и предваително да минеш с шкурка или Car Pro Peeling pad, но внимателно. Ако усетиш, че се размаазвват, значи не са стегнали достатъчно.

Ударите от камъчета, където е надуто е много вероятно там да е влязла влага и от тук на сетне се сещай защо е надуто. Може да ти се отвори шупла дори с 2-3 мм по широка от самото надигане, защото ръждата е подигнала боята там, ако не е ръждата, то тва е въздушно балонче от образувалата се изпаряваща се влага там.

Няма как да стане на 100% перфектно, но с повече старание се получава. Тук е важно да си търпелив и да работиш с много тънки средства. Четката в Тъч а пена е дебела, може да си вземеш комплект четки за рисуване, но от най малките и да си ги подстришеш отпред. Когат шкуриш подобни точици, лака около тях се изтънява повече отколкото да свалиш самата точка, за това внимавай, да не протриеш, все пак трябва да ти остане и лак да пастираш. Вземи си маргаритки за шлайфане и блокче за тях, гумено.

Дебелата драскотина със същият начин на запулване ще стане, но това което съм забелязал( защито съм го правил и на моята кола) е , че след време леко хлътва боята и лака в драскотината и си личи, но за това съм повторил процедурата, като след съхнене съм пастирал директно без шкурка и нещата са по незабележими. Но два пъти ми преправяха боята, защото при дебела драскотина се вижда разликата.
Но с драскотината много вмнимавай, там важат пак горните неща. Когато я триеш, ако свалип повеч ще стой като хлътнало там, все едно е натиснато, но не надраскано, но не знам как да го обясня по-добре.

На клипа съм го напълнил с боя и лак в първият ден от пастирането на колата и го полирам последният. Боята на сив металик стой доста различно, заради перлите, но драскотината беше по тънка от видимото, просто искаха да ее пълна добре.


Re: Тъч ъп боя(Touch up paint)

Публикувано: нед май 14, 2017 12:35 am
от Naydenov
Здравей, Ванко,
Благодаря за бързият и изчерпателен отговор както винаги!
Та по темата ..отлюспваният ще ги направя след пастиране, като задължително преди това ще почистя детайла с ИПА15% за да премахна остатъците от пасти.
Тези надигания на места не са от ръжда или влага, а по точно лакът и боята не са паднали от удара на камъчето, а са се надигнали и са си на детайла още. Предполагам трябва да ги отлюспя аз...?
За драскотината виждам, че си използвал кит, и интересно, че пак се вдлъбва след време :confused:
Гледах клипа на AMMO NYC в ютюб, където поправя деругата на черна Джи класа с един оранжев кит, който се премахва с препарат, а не с шкурка. Не знам дали в ЮК ще го намеря това, защото там, в САЩ го предлагат като цял комплект. Предпочитам с него, ще спестя време и по-лесно ми се струва..
Ще видим, мисля че ще се справя със стоун чиповете, ама с драскотината...дано поне само аз я виждам след това, пак ще съм доволен.

Re: Тъч ъп боя(Touch up paint)

Публикувано: нед май 14, 2017 9:12 am
от Master of Detailing
Клипа, който си гледал го знам, онова е като кит за драскотината и се боядисва после, но бъди сигурен пак си личи, защото тогава пък надхвърля над другата повърхност. Аз казах че се вдлъбва самата драскотина и после я пълних пак, но този калник имаше достатъчно лак за да си позволя втора процедура.
На други такива драскотини по колата съм слагал само лак, но те не бяха дълбоки, като определено се заличиха много ефективно, но пълня и ги обработвам след време. Оставям ги да си спекат добре и после шкуря и пастирам. Имай предвид че новите корекций са винаго по-твърди от оригиналната боя и затова слагах кит като шкъря за да се сваля равномерно, иначе сваляш лака около драскотината, когато шлайфаш, тогава пребоядисването е нейзбежно.