Страница 1 от 1

Моят опит със стъклата

Публикувано: ср авг 08, 2018 5:36 pm
от Frysco
Здравейте.
Искам да споделя моят опит с полирането на стъкло. Преди всичко да уточня, че съм в категорията новак, но също така и в категорията ентусиаст.
Каква е предисторията-автомобила е личен, Мерцедес 124 комби. Закупих го, поради ниското ниво на корозия по купето, а също и приемливото състояние на двигател и скоростна кутия. По отношение на интериор и екстериор, нещата са много зле, автомобилът не е бил поддържан дори и на елементарно ниво. Но по подробно-в случай, че някой има желание, ще му разкажа, било то на лични или по друг начин.
Специално за стъклото, което имаше нужда от полиране. В общи линии, стъклото е брак, за смяна е категорично. Издраскано е много дълбоко и на прекалено много места, при чистене на лед. Съдейки по дълбочината и честотата на драскотините, чистили са леда с права отвертка и то нещо от сорта на Wera или Wiha, който имат допълнителни въглеводородни и титан-нитритеви покрития. Отделно от това, гъста мрежа от микродраскотини в посока отдолу-нагоре, придружено и от драскотини по посока работата на чистачката. Микродраскотините създаваха невероятно мощен хало ефект, който се забелязваше дори и през деня. През ноща, беше много неприятно да се кара, налагаше се огледалото ми непрекъснато да е в режим на противозаслепяване, за да не ме дразни хало ефекта. Общо взето, положението беше сравнимо с това, вместо стъкло да има стар плексиглас.
Защо реших все пак да го полирам? Ами по колата има значително много работа, необходима е нова боя и то на много детайли, същевременно има какво да се прави и по механиката, по интериора също има много елементи за подмяна. Все пак, може да стане от това една красива и изпипана кола, но работата е доста. Реших да оставя смяната на стъклото за по-нататък, като междувременно чрез полирането, да отстраня поне неприятния хало ефект. Освен това, имам и още един автомобил, който също иска полиране, вече на челното стъкло.
И така, разполагам с полирмашина Sparky PMB 1200 CE HD, както и малък опит в полирането на лакобояджииско покритие с нея. От https://detailingstorebg.com/ си поръчах Flexipads Soft Rotary Backing Plate 120mm, Car Pro Polishing Glass Pad 130mm и Car Pro Ceri Glass Polish 150ml. Като грешка отчетох, че не си взех материали за клейване, както и сиилънт за стъклото, но предвид ниските ми очаквания към вече пожертваното стъкло, реших все пак да действам и без тях.
Започнах в 12 часа на обед, удобно намествайки се пред гаража си, на сянка. Измих стъклото с парочистачка и обезмаслители. Свалих чистачката и облепих уплътнението (но не си направих труда да покрия купето с нещо, което беше грешка от бързане и припряност).

Re: Моят опит със стъклата

Публикувано: чет авг 09, 2018 5:54 pm
от Frysco
Извинявам се за недовършеното мнение, но нещо вчера се оплеска със качването на снимките. Ето го и продължението... реално, полирането ми отне около пет часа. Не помня колко пъти общо минах стъклото. В началото, добавях и вода, но честно казано, с водата ефекта на пастата като че ли се губеше. Последните няколко минавания, не добавях вода, вместо това, чистих кечетата и всяко минаване на стъклото го правех с чисто кече. В този случай, нямах пресъхване на пастата, а същевременно като че ли постигнах най-голяма ефективност.
В крайна сметка, постигнах целта си и получих изчистване на малките драскотини. Хало ефекта изчезна. До смяната на стъклото, ще издържа с това.
IMG_20180807_123418.jpg
IMG_20180807_133445.jpg
IMG_20180807_144524.jpg
IMG_20180807_153712.jpg
IMG_20180807_165051.jpg


Снимките са подредени в хронологична последователност.