Страница 4 от 5

Re: Един "начинаещ" фен търси съвети

Публикувано: чет юни 29, 2017 11:42 am
от Norek
Колата е 2002 година аз е взех 2013, нямам си и на идея дали е пребоядисван.Та възможно ли е клей блокче да причини такива щети , чак се изненадвам - когато го клейвах по спомен помня, че като пръсках с водаи минавах с него тавана излизаше бяло , все едно на водно се минава :eek: пък от другите панели на колата не излизаше.Тъй, че може и да е пребоядисван (дано в Италия), а не да е пръскан със спрей, тук , за да придобие вид за продажбата.Като я взех колата определено беше пастирана ( няма как тагава 11 годишна кола да няма грам драскотина), но само може да се гадае за миналото - сега ще пробвам с шкурките поетапно да видя какво ще стане пък после ще споделя резултата със снимки

Re: Един "начинаещ" фен търси съвети

Публикувано: чет юни 29, 2017 3:29 pm
от Master of Detailing
Доста е притиснително това, което казваш, но дано се получи. Няма как клея да скапе нещата чак така, много е възможно да е тотално унищожен лака на тавана. Тоест пребоядисан със скапан лак и изпожулен от слънцето, нагорял, след което е прешкурен набързо пръснат наново и колата продадена Новият лак няма как да хване върху скапаната останала част на старият лак. Дано греша, но тва дето е текло бяло при клейването.....

Смо гадаем, почвай го и ще видиш.
Аз бях пръскал една моя броня със спрей лак, уж хубав и за три месеца матира тотално, после я пастирах стана огледало, като след 2-3 месеца пак посивя/матира от слънцето и после я пребоядисах, защото нямаше вече лак, който да пастирам.

Re: Един "начинаещ" фен търси съвети

Публикувано: чет юни 29, 2017 4:02 pm
от Norek
Минах един участък 40/40 с шкурките в последователност 1000, 1500, 2000, 2500 и пастирах 5 капки на жълтата гъба и яваш яваш както учат Chemical gyes и лъсна .Сега минанах целия таван мия я и почвам да пастирам пък ще видим.
Явно клей бара бил гола вода(китайски е) + това е черна кола и е таван 2 години беше постоянно на слънце факторите се събират, дано да се получи

Re: Един "начинаещ" фен търси съвети

Публикувано: чет юни 29, 2017 4:59 pm
от Master of Detailing
Няма как да не се получи :biggrin:
После полирай добре, за да не ти лъснат драскотините от шлайфането..

Re: Един "начинаещ" фен търси съвети

Публикувано: съб юли 01, 2017 12:46 am
от Norek
Малко оффтопик и след това по темата :Имам приятели които казват, че за няколко часа са им обработили колите (пастирали и полирали), а на мен 4 дни по 6 часа може би ще ми стигнат, явно аз съм още нов в материала.
Значи минах целия таван с шкурките пастирах го ама лъсна изгорелия лак :sad: ето снимки :
http://norekbg.snimka.bg/automobiles/pa ... 4.38112974
http://norekbg.snimka.bg/automobiles/pa ... 4.38112975
Мислих да не барам ама реших днес да правя малко DIY - Минах ги с 1500 и след това ги прелакирах, утре ще ги обработя и ще споделя резултата.... В тоя ред на мислих почнах останалата част от колата да я минавам с оранжевата гъба и VALET PRO PURPLE PASSION POLISH, обаче вече към края на работния ден докато полирах едната врата машината ми изметна(като полирам съм натиснал бутончето, което застопорява пуска на машината, че ми е по лесно така) и без да искам, натиснах бутона за блокировка ... и той се счупи, работи си машината ама след като приключа колата ще я разглабям за ремонт... :ugeek:

Ти сподели, че си пръскал със спрей лак и ти е матирало, да споделя и аз малко DIY отпреди 2 години и нямам промяна на лака - карам го по спомен, така го бях направил с помоща на лично творичество и Youtube.Погледнато със сегашните ми знания имам много допуснати грешки, но днес го пастирах, след това полирах и е пушка :biggrin:
Здравейте, реших да споделя какво направих преди години и до ден днешен нямам проблем с постигнатия резултат.Всичко е DIY - тогава нямах знания за автодетайлинга , ползвах само пасти на 3м наливни и полирах с памучна кърпа на ръка :biggrin: .Естествено сега си отчитам допуснатите грешки в някои от стъпките.Карам по далечен спомен :smile:

Случи ми се неприятен инцидент, впоследствие на един който ме беше запушил си обелих и леко надрах задната броня.Надраното лесно се оправя малко водна шкурка, паста, но за обелената боя нямах решение, събрах нужната информация от интернет, вложих малко лично творчество и ето какво се получи.Да отбележа боята е само обелена грундът не е засегнат и няма вдлъбнатини.
Нужните материали са: 1.четка от лак за нокти (взех си лак за 90ст.)
2.Лак за кола на спрей(взех на Дупли Колор)
3.Водна шкурка ползвах 1500, 2000 и 2500
4.Полирпаста - намираше ми се универсална(зелена капачка) и финна(не помня капачката) на 3м
5.Боя по номер на колата.
6.Вестници и хартиено тиксо

Ето и последователността, която спазвах:
1.Трябва много добре да почистим мястото - аз използвах автошампоан. :biggrin: :biggrin: :biggrin:
http://norekbg.snimka.bg/automobiles/pa ... 4.38112961

2.С водна шкурка 1500 матираме около мястото, което е наранено, след което изплакваме автошампоан и вода и нанасяме автобоята с четката много внимателно в една посока.
http://norekbg.snimka.bg/automobiles/pa ... 4.38112961

3.Задължително трябва да изчакаме боята да изсъхне добре, поне за час(в моя случай), но пак зависи от времето.След като боята е изсъхнала, с водна шкурка 2500 много финно се минава, за да се загладят неравностите от самите косми на четката.
http://norekbg.snimka.bg/automobiles/pa ... 4.38112963

4.Следващата стъпка е да минем повърхността с водна шкурка, за да хване лака, по спомен използвах 1500, но не трябва да се прекалява,целта е само да се "надере" повърхността.Нарочно матирах по-голяма повърхност, за да не личи прехода от новия към стария лак.
http://norekbg.snimka.bg/automobiles/pa ... 4.38112965

5.Идва ред на окнижването
http://norekbg.snimka.bg/automobiles/pa ... 4.38112966

6.След като сме окнижили почваме с лака, този на който аз използвах е бързосъхнещ, но чаках 10мин между ръцете.Минах 5 ръце, защото слоевете които се нанасят със спрея за много тънки.
http://norekbg.snimka.bg/automobiles/pa ... 4.38112966

7.За всеки случай изчаках 1 ден.Беше се получил лек ръб между новия и стария лак, като махнах хартиеното тиксо и вестниците, но го минах с 1500 и го нулирах. След това отново матирах цялата повърхност, която бях напръскал с водна шкурка 2500 и полирах с пастите, които имах на разположение.
http://norekbg.snimka.bg/automobiles/pa ... 4.38112973

Ще ме извиняваш малко роман написах, но сега се сетих за още един въпрос като минах с жълтата гъба и пастата на MEGUIAR'S се получиха леки холограми, сега като минавам с оранжевата и Валет про намаляват, но още ги има, като мина със зелената гъба дали ще се скрият окончателно. Това ми е първата кола, която пастирам и полирам машинно (до сега само фарове), доста клипове съм изгледал как се работи с ротари, но практиката си е съвсем друго - капака и тавана са ми доста лесни, но на страничните панели виждам зор особено като кача оборотите на 1500 , трудно удържам машината изглежда техниката ми липсва.

Re: Един "начинаещ" фен търси съвети

Публикувано: съб юли 01, 2017 9:01 am
от Master of Detailing
:lol: Тези "детайлъри" дето пастират коли за по 4-6 часа, заслужават да им счупи някой ръцете за да не срамят професията, това са неграмотни хора, който дори не знаят какво правят.
Кола за да стане както трябва се полира поне два дни(по 12 часа), това е технологичното време, което е необходимо за всички стъпки и за да стане както трябва, ако е по-голяма и с тежки дефекти може и три дни, да не говорим, че ако се слага перманентно трябва още ден, ама голяма част от тези дето пастират за по 4-6 часа не са и чували за подобни покрития :lol: .

На всяко перманентно покритие, независимо на коя фирма е са му необходими поне 12 часа за да бъде готово за излагане на външните фактори, т.е това е времето в което то постига нужната якост за това, да не говорим, че на мулекулярно ниво, всяко едно постига пълна якост за поне 72 часа. Тези, който правят коли за ден и слагат перманентна защита в това време са идиоти и мошеници. Жал ми е за хората, които плащат за подобни услуги, а после ще се чудят защо покритието почва да се лющи като стар лак :lol:

Холограмите ще ти изчезнат и след третата стъпка, като полираш, няма как да стане с две стъпки, особено и като си начинаещ. Някой хора с години си полират и не могат да се справят с холограмите, а ти пастираш за първи път с машина, всичко ще стане постепенно.
Слагаш най-меката гъба, леко намаляш оборотите и караш бавно вертикално и хоризонтално после и няма холограми. Холограмите са от прибързване от нищо друго.

Машината се държи нормално, просто не си и свикнал, за това ти прави впечатление.

За тавана значи съм познал за съжаление :cry:
Ще трябва да се пребоядиса!

Re: Един "начинаещ" фен търси съвети

Публикувано: нед юли 02, 2017 8:31 am
от g.nikolov
Много ми е интересно как правят коли за 5 часа, на мен 4 ми трябват да я почистя и клейна само после поне 6часа пастиране и на другия ден цял ден изглаждам.... И то без да пипам шкурка...
Хората все още не могат да разберат че горчилката от лошото качество остава много много дълго след радостта от ниската цена...

Re: Един "начинаещ" фен търси съвети

Публикувано: пон юли 03, 2017 1:57 am
от Norek
Точно и на мен ми отне един ден 5 часа (защото правя всичко след работа) само да я измия и да я клейна.Реално днес я завърших останаха ми да си оправя фаровете, ама реших малко айляк да го дам та ги оставих за утре.Реално колата си е правя от сряда средно по 5 часа на ден = 25 часа - минене(няколко пъти), клейване, пастиране, след това полиране в 2 стъпки и днес и сложих ваксата, но освен това целия таван го шлайфах водно, след това ако си видял снимките по нагоре - излезна и изгорял, та го възстановявах (горе - долу се получи - под определен ъгъл си личи къде са ми барали ръчичките, но като за без пари е доволно, колко ще държи ще покаже времето :cool: )
http://norekbg.snimka.bg/automobiles/pa ... 4.38116246
http://norekbg.snimka.bg/automobiles/pa ... 4.38116247
Пък утре като оправя фаровете ще споделя снимки да си кажете критиките :)

Re: Един "начинаещ" фен търси съвети

Публикувано: чет юли 06, 2017 9:25 am
от Emkata
Master of Detailing написа:На всяко перманентно покритие, независимо на коя фирма е са му необходими поне 12 часа за да бъде готово за излагане на външните фактори, т.е това е времето в което то постига нужната якост за това, да не говорим, че на мулекулярно ниво, всяко едно постига пълна якост за поне 72 часа. Тези, който правят коли за ден и слагат перманентна защита в това време са идиоти и мошеници. Жал ми е за хората, които плащат за подобни услуги, а после ще се чудят защо покритието почва да се лющи като стар лак :lol: !


Какво още може да се случи, ако върху автомобил е поставена перманентна защита и не е са изчакани тези 12 часа, за които казваш?
Гледам по клипове в чужбина ги пекат на инфрачервени лампи.

Re: Един "начинаещ" фен търси съвети

Публикувано: чет юли 06, 2017 9:41 am
от Master of Detailing
Доста разводнихме темата с най-различни неща :lol: , но основното което се получава на първо време, ако не е престояла колата поне 12 часа на закрито, е че като се изкара навън и пръсне един лек дъждец остават водни петна, които в повечето случай са отстраними само със специални препарати. В някой комплекти, като CQUK примерно има и Reload, който се пръска след тези 12 часа и колата може да се движи и в най-големият дъжд без проблеми, защото Релоуда пази покритието, докато стегне окончателно. В повечето от другите препарати, няма подобни спрейове, но аз винаги след 12 часа съм обрботвал колите с хубав детайлър срей или спрей вакса, за да предотврята появата на такива водни петна, но това почтни никой не го прави сега, а после клиентите обвиняват покритието, а виновника е детайлъра, а не препарата.

В чужбина перманентните защити се пекат с инфрачервени лампи за да се забърза сушенето и стягането, като времето за това се смъква до 3часа, като някои дори коментират, че дори за това време докато се пекат стигат пълна якост. В България не знам някой да плзва такива лампи, но ако има и го прави така, евала, бих му стиснал ръката.

Някой детайлъри, поставят перманентните покритя машиннно, но пък единствените подобни продукти са на Wolf's Chemicals http://detailingstorebg.com/wolf-s-chemicals
Само техните перманентни защити се слагат чрез машинно втриване, е сигурно има и други, но говорим за тези, които продаваме и ние.
По този начин, покритието се втрива и леко се загрява лака, което допринася за по-доброто му захващане, а също така е и по равномерно, а в такъв случай не е нужен втори слой за изравняване, защото всичко е перфектно. По този начин ги слага Жорката от GS Performance Car Detailingи споделя, че е изключително бързо и става ефикасно.

Именно заради изброените горе неща, нашите комплекти на Wolf's Chemicals с перманентните защити са с допълнителен спрей Nano detailing spray, който е на Wolf's Chemicals и се пръска след 12 часа, т.е комплекта е за едно найстина професионално обработване на лака.
Тук е важно да отбележа, че нашите керамични защитни покрития са на едни от най-големите в бранша и са с доказано качество, като всеки си има и сертификат за тестваната твърдост, нещо с което другите не могат да се похвалят, а на пазара има много болкуци, повярвай ми.

Когато на времето Пол Далтън търсеше фирма, която да прави негова серия защити тества доста неща, като много от тях бяха разочароващо смотани и се лющеха след време и се получаваха едни...направо ужас, но като открия въпросната тема ще я споделя. Сега неговите защити ги прави Modesta, но и цените са съвсем далеч от нормалните :)