Винаги се опитвам да дам полезен и изчерпателен отговор, според това как е описана самата боя/лак и какви снимки са предоставени, но не винаги е възможно на 100% да се определи така дистанционно.
Със сигурност на повечето от вас са им ясни нещата, но започнах темата за да дам малко по ясни насоки на хората,които тепърва се учат или навлизат по-смело в групата на професионалистите

Обикновено, което е така не само при мен, идват автомобили за пастиране с доста лошо състояние на лака, да не кажем плачевно, въпреки описанието да речем на собственика, че неговата кола е запазена.
Това, че една кола е на една година примерно и се държи в гараж, а пък е всекидневен автомобил, не значи, че лака е добре.
В повечето случай това са хора, подхванати от забързаното ни ежедневие и хабер си нямащи от поддръжка. Мият колите където им падне и т.н., да не навлизам в тази тема…
Кола, която е ежедневна кола дори и на 12 месеца, си е за пастиране и то с най-силните абразиви, за да могат те да отстранят натрупаните дефекти.
За това време върху колата се е натрупала достатъчно оксидация за да имате нужда от висок абразив, а драскотините върху здрав и фабричен лак, трудно ще се махнат с някоя паста за общо полиране на лака.
Не влизам в подробности за видовете пасти, които предлагаме, всеки е разглеждал поне веднъж категориите „Абразивни пасти“, „Полиращи пасти“ и е прочел за повечето от тях.
Идеята е, че няма такова нещо, като универсална паста за първата стъпка, защото примерно идеалната паста, която вие сте си харесали и е работела добре върху твърд лак, примерно на Мерцедес, няма да работи по същият начин върху някой мекичък лак на някоя Мазда или Лексус.
Следващият момент при избора на паста е избора на гъба за нея, като обикновено най-твърдата гъба отстранява повече дефекти, което не винаги означава повече лак, защото за да стигнете до лака, първо вие трябва да премахнете оксидацията върху него, а в повечето случай всички класни пасти, които предлагаме са с така наречената DAT технология, т.е. Diminishing Abrasive Technology“ или още по-подробно обяснено- абразивните микрочастици в пастата се разпадат на все по-малки, докато полирате, а не както при стандартните пасти, където те са с еднаква големина във всички фази от полирането.
Та идеята беше, че в началната фаза, тези частици са силно абразивни към повърхността и успешно се справят с оксидацията, след което те са се поразрушили леко и пастата не е толкова агресивна към самият лак. А ако пък сметнете, че не се справя достатъчно добре, просто повтаряте стъпката пастиране, върху вече чистият от оксидация лак и ето, ефекта е налице.

Избора на пад от агнешка кожа винаги вдига агресивността на дадена паста с до 30%, имайте предвид и това.
Следващите стъпки в полирането в повечето случай не са толкова трудни, всеки полиращ го знае и просто следите поредицата пасти препоръчани след първата и втора стъпка и т.н.
Много често и комбинацията на няколко пасти от различни фирми също е удачна и се получава успешно, затова всеки трябва да експериментира сам върху колата на даден участък, коя паста работи най-добре, за да продължи работа върху цялата кола с нея,ако лака е един и същ, ако ли не е тогава естествено, ще се ползват още пасти.
П.П. В развитието ми и търсенето на повече професионални продукти за пастиране, имам предвид пастите специално, съм се насочил и към вноса на някой неща от най-добрата серия и то професионална и от най висок клас, а именно Mirror Glaze на Meguiar’s.
От няколкото изпратени ми мостри от техни пасти съм се спрял на три, но за това по натам. Определено цената им е висока, но за опаковките, които планирам да внеса от по литър определено си заслужава, да не говорим, че на примерно Meguiar’s Professional Diamond Cut Compound 2.0 няма какво да и се опре
