Страница 1 от 2

Странен резултат

Публикувано: пет юни 19, 2015 3:35 am
от niko_iotov
Здравейте! Голям любител съм на пастирането и полирането от около година.В никакъв случай не мога да кажа,че постигам кой знае какво,но определено имам мерак да се науча! В тази връзка съм много радостен,че попаднах на този форум,който не съм си и представял,че може да съществува в България. Моите благодарности и почитания на създателя му!!! Обещавам,че когато имам време ще чета тук във форума внимателно,докато не прочета всяка буквичка :).
Та да мина на въпроса,който ме озадъчи и заради,който намерих форумчето!!!
Постоянно се намира някой познат или приятел,на когото се уча на колата :). На един приятел колата беше станала нещо като мат.Стоеше като че е мита на безконтактно и е оставена на слънце без да бъде подсушена (Колата е черна на цвят). Обработих колата където трябва и с Trizact 3000 ,след което с 50417 3М,след това 80349 3М (да си призная до сега никога не съм ползвал хвалената пастичка 50383 3М) и след 80349 3М ваксирах колата с вакса със карнауба нисък клас подобна на тази на SONAX Xtreme . Може да е имало тук там холограми,но това е от моята глупост,че не съм ползвал 50383 3М. Колата си изглеждаше доста добре!
След 4-5 дни моя човек ми звънна,че в София я е умил само на вода на автомивка и е станала точно така както беше преди пастирането!
Кажете моля Ви от какво може да се е получило това,за да не правя тази грешка отново!!!

Re: Странен резултат

Публикувано: пет юни 19, 2015 9:27 pm
от Tisho
А може просто лака на колата да не е ставал за нищо.

Re: Странен резултат

Публикувано: пет юни 19, 2015 9:39 pm
от Master of Detailing
За да получиш изчерпателен и точен отговор ще трябва да обясниш, какво значи "Обработих с Trizakt, където трябва"?
Това значи ли, че си обработил целият детайл, или само по-надрасканите места с Trizakt?
С какви гъби си работил със съответните пасти и на колко оборота, както и колко време си работил на детайл с всяка паста?
С колко паста мажеш гъбата и какъв е натискът, който упражняваш на машината?
Каква е подложката използвана за гъбата, т.е backing plate?
Автомобила с акрилна черна боя ли е бил или с лаково покритие върху черен цвят?

На първо четене и без да отговаряш на горните въпроси бих казал:

1.Ако си използвал Trizakt 3000 и след това зелената капачка на 3М, от тук ти почват грешките, защото зелената капачка на 3М или Fast Cut Plus е за драскотини с дълбочина P1200-P1500, а Trizakt 3000 си е P3000.

2. Не си пастирал достатъчно с Fast cut plus, а само си пошлайфал и си получил временен блясък от лубриканта в пастата, с тази паста се полира докато изсъхне гъбата и докато детайла стане стъкло

3. Жълтата капачка на 3м използвана за втората ти стъпка е още по-голяма грешка, защото на дали това е керамичен лак, за да работиш с нея, отделно това е най-несполучливата паста на 3М и съм го споменавал многократно, но е харесвана от автоцентрове и автокъщи, защото има много мазни филери пълнещи драскотините и точно докато си купи човек колата от автокъщата или я вземе от пастиращият център, така до първото миене.

4.После си омазал и дозапълнил всичко с вакса и е изглеждало добре, докато не е отмито, защото и ваксата съм сигурен, че си я сложил без да обезмаслиш лака с IPA15 % , а си я сложил върху мазната от пастата повърхност, а така тя няма за какво да се хване.

5. Забележките които са ти останали и ги е видял собственика са ти от типа swirl marks, т.е пошлайфал си лака без да го полираш. Холограмите са съвсем други неща, щом той ти е казал, че си е станала както си е била, т.е матирана от шкурката и едрият абразив дето си ползвал без да полираш.
Полиращата паста на 3М е само една и тя е Machine Polish и се ползва с твърда гъба, оранжевата или оранжева гофрирана на 3М.
Жълтата капачка и меката жълта гъба не стават за нищо.

Re: Странен резултат

Публикувано: нед юни 21, 2015 11:55 pm
от niko_iotov
уу :). С този отговор малко ме хвана срам,че въобще писах в темата,с оглед на изчерпателния и професионален отговор,който получих :),но както Уписах по - горе ще прочета всичко във форума и с грешки и поправки се надявам да стигна до точния начин на работа!
Значи с Trizakt 3000 съм минал само предния капак,а тези места,които са като матирано стоят главно под уплътнения над дружките на вратите.
Със зелената и жълтата капачка съм работил с едни и същи по твърдост гъби,понеже мисля,че така ефекта е по - добър.Твърдостта е горе-долу като на зелената гъба на 3м. На предна врата с всяка от пастите съм обработвал около 15 минути.С всяка от пастите пускам на най - ниските обороти на машината и действам първо с по - силен натиск,докато се разпространи хубаво пастата,след което увеличавам до "C" на машината ''Sparky'' с по - лек натиск.Но явно слагам и по - малко паста.понеже много бързо усещам сухотата. За това дали е акрилна боя или с лаково покритие нямам никаква идея и нямам идея как да проверя това. Аз си мислех,че само червените и белите коли са с акрилни бои!

1. Аз си мислех,че абразива на зелената капачка е много повече от 3000,тъй като с тризакта става мат,а като обработвам след това със зелената и си става стъкло. След тризакт с коя паста трябва да минавам при това положение,а и винаги,когато имам по - сериозна деруга минавам първо с водна шкурка на ръка 2000 и след това със зелената капачка,но понякога забелязвам,че на колата след време си личи къде е минавано със шкурката.
3. Искаш да кажеш,че тази зелена капачка не трябва да я ползвам,а след зелената да започна със 09376

Вчера отидох със същата кола на автомивка,за да я измия и водата се стичаше все едно сега е пастирана. Така,че има ли вариант този слой който стои като окисляване или мат да е нещо повърхностно,понеже след това я минах с 50383 (специално за този случай най - накрая я купих :) ) и за сега е добре без да има матова. Но забелязах,че този мат се получава покрай гумените уплътнения след като е имало стичане на вода от там надолу и не мога да си го обесня от какво може да е така!!!

Re: Странен резултат

Публикувано: вт юни 30, 2015 6:42 pm
от Master of Detailing
Оборотите за пастите на 3М са ти ниски, "С" на Спаркито е 1200 оборота, може би си взел наливни 3М, пасти, щом не си обърнал внимание, че на тях пише обороти от 1800-2500, аз с тях работя на "D" и нагоре иначе нямат ефект и за това после ти стой матово, като им се изпарят маслата, те са на петролна основа пасти, затова от тях боли и глава от време на време, особено с Fast Cut Plus-зелената капачка.
Няма какво да я размазваш пастата, не се прави така специално с 3М.
Пастата е шлйфащото вещество между гъбата и лака, слагаш паста и почваш да си пастираш, тя машината е с плавен пуск и за първите няколко секунди си се размазва пастата по гъбата.

Пастата за антихолограмна, която си купил на 3М е добра и е печелила награди за паста №1, но това беше преди 4 години, от тогава колко неща излязоха, че вече никой не си спомня за това и тя вече е отживелица.

Като минаваш с водна шкурка на ръка(P2000) после пак почваш с паста, която заличава 1200-1500, драскотини-зелената капачка и пак ще ти остават драскотини, въпреки, че 2000 драскотина е по-лека от 1200-1500, но ще стане дълго обяснението, просто знай, че това не е правилно.
Минавай си с 1500 и после пастирай, но по продължително, докато не се виждат шкурките вече. Повече за това ще откриеш в темата за сухо и водно шлайфане на лака.

Покрай уплътненията ти матира, защото не пастираш там достатъчно, облепи ги и пастирай по близко до тях.

За 3 точка, може би имаш предвид жълтата капачка. Да нея може да я подариш на някой :biggrin: и определено след зелената капачка е Machine polish 09376 с твърда гъба и обороти 1800-2000, иначе само галиш лака, има си други нискооборотни пасти, ако те е страх да не палнеш лака с 3М.

Странно ми е, че държиш само на 3М пастите, те вече са отживелица! car Care серията им е страхотна и доста неща работят по-добре от очакваното, дори и при този ценови клас продукти, даже и Swirl and Scratch remover се справя доста по добре от голяма част от пастите им, пробвал съм го машинно и действа, като паста за една стъпка от начало до край, защото е със саморазрушаващи се частици и съвсем различен абразив, като цяло.

Re: Странен резултат

Публикувано: ср юли 01, 2015 1:14 am
от niko_iotov
"Много благодаря за изчерпателния отговор" !!!
Това изречение съм го прочел много пъти под различна форма в този форум за "Master of Detailing " .
И аз го пиша "Много благодаря за изчерпателния отговор" !!!
На дали има човек въобще,който така ще си предава занаята на всеки,който му се е навирило на всеки,било то да си пастира или да се опита да стане професионалист в тази област. Абсолютно винаги ще се отзове на проблема ти и ще ти обясни просто всичко,което те интересува,за да поправиш грешките и ще разбереш кога и къде бъркаш!!!
Сега някой може да каже,че все пак така печели клиенти и си продава продуктите по този начин,но да даваш информации,които си откривал сам в продължение на 5-6-7 години и си бъркал и пак си го правил,за да го дадеш на някой на готово тук! Нямам думи!!!
Евала човек! Дълбоко възхищение !!!

Re: Странен резултат

Публикувано: ср юли 01, 2015 9:26 am
от Master of Detailing
Аз също благодаря за хубавите думи :rolleyes:
Споделянията и коментарите, които правя са за да се заформи по-голям контингент от практикуващи detailing и той да бъде качествен, защото като видя някоя кола пастирана като с краката си от някой, направо се побърквам.
Това което пиша, наистина съм научил с опит и проби, което е и излишно даване на пари, защото и сега имам кашони с пасти дето не работят, а ако имаше тогава някой да каже "Ето вземи тази паста, тя наистина работи.", щях да си купя доста неща със спестените пари.

На много хора съм помогнал със съвети, хубавото при мен е, че съм пробвал и работя с всичко което продавам и мога да кажа, кое за какво ще помогне, нещо което е безценно, защото препарати много, но ако не избереш правилният, ще останеш разочарован, не защото препарата не става, а защото не го използваш правилно и пълноценно.

Както ти казвам на теб и за пастите на 3М, губиш от това, че работиш с тях на ниски обороти, пастите си работят страхотно, просто трябва да вдигнеш малко оборотите, както и да увеличиш времето за полиране и всичко си идва на място..., а да и подредбата да оправиш. :biggrin:

Re: Странен резултат

Публикувано: нед юли 17, 2016 9:33 pm
от Naydenov
Привет!
Я сега и аз да питам за един странен резултат.
Собственика на колата, която правих скоро ми изпрати снимка на предният капак, който е започнал да матира частично(там, където беше най-зле) и изглежда все едно е разлято нещо и е изсъхнало. Когато я предавах нямаше проблем и изглеждаше супер. Преди всеки етап почиствах с изопропил15%, почистих и преди защитата. От тогава мина седмица и колата не е карана на автомивка. На какво ли може да се дължи това?
FB_IMG_1468779183628.jpg
Преди процедурите..
FB_IMG_1468779183628.jpg (13.35 KиБ) Видяна 2856 пъти
20160716_2012372.jpg
След полиране..
20160716_2012372.jpg (19.75 KиБ) Видяна 2856 пъти
20160716_2012530.jpg
След полиране...
20160716_2012530.jpg (52.11 KиБ) Видяна 2856 пъти

Re: Странен резултат

Публикувано: нед юли 17, 2016 10:06 pm
от Master of Detailing
Попитай го, кога е боядисвал предният капак, как го е боядисвал( със спрей или компресор) и как е съхнал, дали в камера на температура или ей така в гараж и ако знае с какъв лак.
После ще видим....

Каква е колата, коя година е и има ли кора под предният капак, като си го вдигал!

Много е възможно и това да си е прах полепнала върху защитата, първото напрашване на автомобил с вакса, стой така, но.....накарай клиента ти да прокара пръст отгоре, за да види прах ли е. Явно не е любител на лъскавото щом му стои тая курешка точно на предният капак :lol:

Re: Странен резултат

Публикувано: ср юли 20, 2016 8:28 pm
от Naydenov
Колата е Ауди А4,комби 97' 1.8. От както я има не е боядисвал капака ,има си и кора от долу. Гледайки го по-внимателно се вижда, че не е оригиналният лак, но не мога да бъда 100% сигурен. Има и "пътека" от течност за чистачки, не можах да кача снимката. Явно я е имало нещо върху капака, когато е бил силно нагрят и се е спекло здраво. Дали това нещо трябва да се мине с шкурка или просто дефекта е в основата/базата. Другото интересно е, че като я предавах беше с блясък, а сега... :confused:, все едно не съм го полирал.
Забелязах и други неща, които не ми харесаха, а пак повтарям всичко бе почиствано многократно с ИПА15%. :mad: