Страница 5 от 7

Re: Сухо и водно шлайфане на лака!

Публикувано: чет фев 25, 2016 2:51 pm
от Master of Detailing
Както сме си обсъждали и друг път, наличието на много пасти и както се изрази ти"богат арсенал" винаги са от полза.
Проблема, който визираш ти за конкретната боя е дебелият слой оксидация и драскотини, при което аз бих подходил с две стъпки пастиране с абразивните пасти, за които споменавам, за да може с първата стъпка да сваля оксидацията, а именно заради нея ти запича и пастата, защото тя смуче маслата й, а с втората стъпка ще полирам лака, защото вече ще съм стигнал до него.

:arrow: * Когато запичат пастите така може да пръснеш по малко детайлър спрей върху гъбата, но не да подгизне, а едно пръскане само. Ти си вземаш от мен ONR на Optimum Polymer, направи си разтвор за клейване с него и си пръскай по малко ако усетиш, че съхне бързо пастата. Почти всички пасти, които продавам са на водна основа, така, че няма да се пресече нищо, бъди спокоен.

Разбира се, че абразивните пасти оставят дефекти, но ако полираш докрай с всяка ще видиш, че ще елиминираш остатъчните дефекти, отделно, че при такива дефекти, нямам как да подходиш само с една паста.
Рефлекта е супер и той е точно за след шлайфане с шкурка Р-3000, така, че комбинацията от такъв пад на Car Pro и Reflect е страхотна, спор няма, а както съм кавал и преди търсиш винаги подходящият метод и като го намериш си пастираш и си свиркаш или както правя аз музиката на макс в гаража :) и се кефиш на това което правиш...

Отделно те наблюдавам, че правиш доста ретро коли, а ако това са оригиналните им бой и лакове и ако не са поддържани с хубави вакси, лака е гладен доста и какво и да намажеж веднага засмуква, както полиращата паста.

Re: Сухо и водно шлайфане на лака!

Публикувано: пет фев 26, 2016 12:05 pm
от Naydenov
Относно двете ръце абразив се притеснявам, че на даденият лак ще оставя доста дълбоки следи от абразива, които после трудно ще премахна, а и трябва да правя колата с четири ръце, поне! Някой от драскотините са доста дълбоки и се притеснявам да не прекаля с дълбаенето, за съжаление все още нямам уред за измерване дебелина на покрития. Не знам, може и да пробвам на определено място, пък ще видим...
С дитейлър спрей работя още от самото начало, да овлажнява, но и по някога може да пречи, особено при финално полиране заради съдържанието на вакси и други съставки в него. При последната кола, която беше с акрилна боя, ползването на ВОДА за овлажнител ми се получи много добре. Ползването на вода се практикува от скоро, като това го разбрах и видях от Кевин Браун(Бъфдеди, както ку казват в САЩ). Като се замислиш, има логика, тъй като, както ти каза, всички качествени пасти днешно време са на водна основа и водата възобновява действието на пастата след като тя вече се „спече“ от високите обороти и топлината при полиращият процес. Пробвах, дейстава – слагаш няколко капки на гъбата, полираш и след като детайла започва да се изчиства, а ти искаш още малко да работиш, за да премахнеш дефектите, пръсваш малко на гъбата или на детайла и продължаваш поне още 4-6 преминавана на даденото място.
Друго, което препоръчва той, е да се овлажнява повърхността на гъбата , на 100% преди да се започне полиращият процес, но тук няма да задълбавам, а ще ви пратя линк за да може всеки да си го прочете и да си прецени:
http://www.buffdaddy.com/files/1519584/ ... ents-1.pdf
....а на който не му се чете:


:exclaim: Сега, важно е да се отбележи, че всеки лак е различен и не може да се каже, че всичко това работи на всяка кола, всеки си преценява според опита и ресурса! :cool:
Ще се радвам да изразите мнение по въпроса, особено Master :wink: !

Колите, с които последно време се занимавам, са реставрирани на цяло, включително и боядисани на ново, но боята не е поддържана изобщо правилно и по тях има огромно количество драскотини и оксидация, не знайно защо.... :cry: На някои са слагали вакса, но това не помага, даже ми пречи. Въпреки всичко ми достава огромно удоволствие да ги възстановя в пълният им блясък, защото са наистина стойностни и качествени коли! :cool:

Re: Сухо и водно шлайфане на лака!

Публикувано: пет фев 26, 2016 1:50 pm
от Master of Detailing
Няма какво да добавя към видяното освен....
MEGUIAR'S

Re: Сухо и водно шлайфане на лака!

Публикувано: вт мар 01, 2016 12:15 am
от na4ko20061
Здравейте
След дългото чакане пристигна воша,започнах веднага.
Минах първо на 2000 после 3000,използвах абразива на 3М,става огледало без усилия чак страно ми стана,естествено използвах още две полир пасти страхотно се получи без паяжинки,холограми.Този работен процес приложих на предия капак на една темпра.
Та какво ми се случи тази вечер,започнах работа по една тойота рав (италиянка) черна лака естестено смазан,надран на пипане все едно пипаш шкурка.
Запачнах аз отново 2000,3000 зелена капачка на 3М и уаууу лака стана лешшш,те толкова много си личат драскотините от гъбата(тя е зелената на 3м нова при това) натиска нормален,та забърсвам детайла и бокирвам от деругите мисля с какво да продалжа бъркам в кашончето и вадя пастичката на кар прото,полиране,полиране нещата си доидоха горе долу а мястото.
Та реших понеже скоро си бях поръчал пастата на Wolfs nano glaze да я пробвам но с нашината за пастиране нещо ми запичаше и четох описанието на продукта и го спазих но Не и Не.Сложих мека вълнообразна гъба на ексцентъра две капки и бой по лака..... е няма такава паста страхотна е направо супер много съм доволен.
Пробвах на детаил които не е обработен мале то лака само като го докоснеш лекичко с нокът и става страшна деруга ужас.Явно ще трябва много полиране ....

Re: Сухо и водно шлайфане на лака!

Публикувано: вт мар 01, 2016 2:04 pm
от Master of Detailing
Браво за машинката! Пожелавам ти много доволни клиенти!

Така...
Темпрата е била явно в по-добро състояние, имам предвид лака, защото се е получило както казваш.
На Тойотата издраният лак си го матирал само с тея шкурки, без да махнеш нужната оксидация за да стигнеш до здрав лак, затова после не се е получило, другото което може да се е получило, е че не си полирал достатъчно с шкурките за да стане равномерно и когато си почнал с пастата си избистрил лака, но са се явили драскотините от шкурката.

P-2000. P-3000 са доста слаби шкурки, препоръчвам ти започване с 1200-1500 за да скъсиш времето, после другите, трябва да разбиеш запеклата оксидация за да я махнеш, а с 2000-3000 е трудно.

После си почнал със зелената капачка 3м..тя е паста за премахване на драскотини 1200-1500, ето ти още едно разминаване. На 3М пастата за след шкурка 3000 е Trizakt, но при положение, че имаш Фиксер, не виждам защо се мъчиш и дишаш отровите на 3М пастите, но ти си знаеш.

За да постигнеш ефекта на Фиксер и той да има силата на зелената капачка на 3М, та дори и бялата, трябва да ползваш агнешка вълна пад.

Опитвам се да се раздам в описанията на продуктите, до колкото е възможно най-добре, но всеки си има и техника и т.н. е трудно да се уцели дори при спазване на 100%.

Wolf's Nano Glaze е измислена преди Esencce на Car Pro и трябва да ти кажа, че наистина е уникална паста. работи се с най-меката гъба или микрофибърна, като се работи на принципа на Reflect, караш докато не остане много за бърсане, но това е глейз не очаквай да почнеш с нея на надран лак и да стане, въпреки, че с по твърда гъба е постижимо, както на клипа й..това е Джеси Оконър и работи с тяхната най-абразивна гъба.

Сега ще имам и другата Wolf's Chemicals Nano Polish, което е близко до Фиксер, но на по-добра цена.
Пуснал съм описанията на доста продукти от тях, на които чакам доставка, но ще пиша кога ще е , просто са информативни...

Nano Glaze я ползвай за финална вместо антихолограмна, така, че имаш полиране и запечатка, която е доста трайна, а отгоре като минеш след един час и един детайлър спрей или бърза вакса и става трепач.

Всеки детайлър спрей ще послужи...на Wolf's съм заявил и техният nano Quick Detailer, но са вдигнали минималното количество за заявка и си трябват финанси :biggrin: , това е добре, защото така се чистят малките дистрибутори, пък аз уж се водя от големите :biggrin: , ама вложенията са наистина сериозни. Сега пристига нова доставка и на Chemical Guys тази седмица, но стига по тази тема, че се отплеснах :biggrin:

Ако полираш на финала с 3000 шкурка, ама полираш до край, т.е като изтриеш с IPA да не виждаш драскотини, а равномеро полирана повърхност, но матирана можеш да скочиш на Рефлект на Car Pro, както казах по горе, но матирай равниомерно и до здрав лак, за да ти стане после стъкло, както на колегата Devil Detail Studio.

Между другото Nano Glaze работи добре на именно високите обороти, които съм и посочил, идеята е да се загрее лака и пастата направо се лови като слой отгоре с нейните силициеви съставки. Виждаш колко странно мирише, на нищо подобно от всяка друга паста, но трябва да и хванеш цаката, като на някой лакове спича бързо, защото засмукват, но тогава намаляваш оборотите и работиш по-дълго време в точката за да загрееш детайла или добавяш още малко паста.

* Между другото и относно гъбата на 3М, в момента има толкова много нейни ментета(на всичките им като цяло гъби на 3М) та не се знае колко е 3М. Аз ако забелязваш съм спрял да зареждам вече техни гъби, защото не знам на какво ще попадна. Вземам само Car Care серията продукти и разни други неща, които са на 100 % оригинал, и дори ги зареждам през 3М България, защото само те внасят оригинален 3М, а има още няколко фирми в България поне 6, които внасят каквото им падне, но......

Аз продавам на 3М количества които си бях взел за мен преди, затова са такива цените(21.лв гъба, сега съм ги пуснал оранжевите на 13.50лв., реално гъба на 3М е поне 30 лв, агнешката в момента е 35.00лв. но нещо ми бяха объркали заявката миналият път и не ми я доставиха.

Затова и фирмите като Wolf's Chemicals вдигат минималното количество за заявка за да пресеят мършата :lol:

Ето тук един колега кво прави с Wolf's Chemicals Nano Glaze, ..това са старите опаковки на клипа..

Re: Сухо и водно шлайфане на лака!

Публикувано: вт мар 01, 2016 2:39 pm
от Naydenov
:biggrin: Попадал съм в такава ситуация, физиономията ми сигурно е била като на този емотикон- :eek: Имах един лак, който с по-силен натиск на микрофибърната кърпа се драскаше. Последната кола бях решил да я полирам за финал с Ривайв и Глейз на Кемикал Гайс, такива следи остави, че само Рефлект на CarPro оправи работата, с нищо друго не успях. Почти с всеки по-стар лак се сблъсквах с такава ситуация - здраво шлайфане за премахване на оскидация и драскотини на 1500-2000 rpm, с абразив и после ниски обороти на ротарито+финален полиш, за да се избистри лака!
Да бъда откровен, едно от най-сложните неща ми е да оцеля правилните гъби и пасти, особено на етап 1(силен абразив) и етап 2 (премахване на следи от етап 1), особено етап 1 :sad: .Отнема ми часове да пасна трите неизвестни - лак, гъба, паста! Трите съберат ли се, от там на татък е песен, е не всеки път, както по-горе споменах, но все пак... По-опитните дали могат да посъветват нещо или както си мисля, всяка ситуация е уникална, както всеки лак - вид, поддръжка...майсторлък. Знам,че се връщам в основите на полирането и детайлинга, но обичам да преговарям нещата, защото, когато натрупаш опит приемаш вече старата информация по съвсем друг начин :ugeek:

Re: Сухо и водно шлайфане на лака!

Публикувано: вт мар 01, 2016 2:50 pm
от Master of Detailing
Ако има такава формула и на 100% да работи за всеки лак и аз искам да я знам :cool:
Всичко е проби, докато напаснеш нещата, да не мислиш, че като ми дойде кола и аз като я видя и знам с какво ще стане най-добре. Дори един и същи лак при различна поддръжка на автомобила се видоизменя и се работи по различен начин.

Re: Сухо и водно шлайфане на лака!

Публикувано: вт мар 01, 2016 3:54 pm
от Naydenov
Защо ли отговорът не ме изненадва :biggrin:
В такъв случай, ето формулата: Практика+практика+много практика = перфектни резултати!
Благодаря все пак! :cool:

Re: Сухо и водно шлайфане на лака!

Публикувано: вт мар 01, 2016 4:03 pm
от Master of Detailing
Да и да не забравяме и много голямо количество пасти и гъби, защото ако няма с к'во да пробваш, няма и как да го напаснеш :lol:

Re: Сухо и водно шлайфане на лака!

Публикувано: чет фев 09, 2017 10:30 am
от gecata101
Качественото премахване на портокалов ефект е сериозно изпитание за един детайлър, особено ако е тъмен цвят. Прави ми впечатление, че много колеги или не се справят със шлайфането или с полирането след това. Какво имам в предвид ?
Изравняването на повърхността става с шкурка поне 1500. Шлайфа се докато всичко матира равномерно. Много колеги започват направо с 2000 и не изравняват напълно повърхността, което не е грешно, но това е намаляване на портокаловият ефект. Същото ще го постигнете още по-бързо с деним- пада. Ако има силен ,,портокал,, трябва по-силен абразив поне 1500, с който шлайфате и изравнявате. След това 2000 и нагоре са един вид полиране на абразива 1500, за да можете след това да преминете на паста. Последващото полиране е много важно за крайния резултат. Ако работите с правилната комбинация паста- гъба, детайла лъсва сравнително бързо и повечето неопитни колеги си мислят, че са готови, но обикновено остават дефекти, които след няколко измивания стават все по-видими. Обикновено това са участъци, които не сте изравнили хубаво с по-фината шкурка или т.н. ,,свински опашки,,
DSC_0701.jpg
DSC_0701.jpg (25.98 KиБ) Видяна 2561 пъти
Това са драскотини навъртени от машината, когато под шкурката попадне прашинка. При самото шлайфате тези ,,свински опашки,, или не изравнените шкурки не се виждат или много трудно ще ги забележите, но след полиране и обезмасляване както и на правилна светлина са видими. Неопитното око може и да не ги забележи, но ако искате да се развивате като специалисти и да имате претенции, че работите качествено, трябва да ги отстраните. Точно подобни дефекти са показател за качествено полиране и отнемат време.
4.jpg
4.jpg (26.14 KиБ) Видяна 2561 пъти
Освен това ако портокаловият ефект е много силен и имате сложен детайл, където не може да работите като извивки, ръбове и тем подобни се получава рязка граница между изравнения и не изравнения лак и изглежда неестествено. Нужно е така да се каже да прелеете детайла с различните номера шкурки. Там където не може в последствие да полирате не шкурете, защото на ръка не знам как ще полирате участъка. Не е лесно да се направи подобна операция качествено и не е за подценяване. Колега, който може успешно да се справи с подобна задача е преминал на друго ниво, защото повечето само полират с гъба и готово. После оня вземал толкова, другия по-евтино, но нещата са съвсем различни. Ефекта след качествено премахване на портокаловият ефект на лака е голям и детайла придобива друго отражение, особено ако е тъмен цвят. Някои клиенти се отказват от подобна процедура, защото било по-скъпо, но както и да полирате и с каквито и гланц подобрители да третирате силен портокалов ефект, няма ли правилно отражение на светлината ефект е незадоволителен.
За тъмните цветове е задължително финално фино полиране иначе ефекта пак се губи от целият труд до тук. За начинаещите колеги препоръчвам това:
3.jpg
3.jpg (34.16 KиБ) Видяна 2561 пъти

Много добър продукт като в една стъпка правите финално полиране и запечатка със сийлънт! Спестявате много време, а продукта е уникален и много икономичен. Лично на мен много ми харесва и го препоръчвам.