Страница 5 от 5

Re: Как да полирам пожълтели и захабени фарове?

Публикувано: съб ное 19, 2016 8:01 pm
от Master of Detailing
exclusiveremix написа:А и все още не мога да проумея защо с памучен парцал се получи по-добре, отколкото със уж професионален микрофибърен пад.


:biggrin: :biggrin: Какво значи професионален микрофибърен пад, това си е апликатор, пад или гъба, както щеш го наречи, професионален става, когато го ползва някой професионалист :lol:

С тениската като си я намачкал и сгънал е станало по-твърдо, затова се избистря по-бързо, но тази паста и с ръка дава прилични резултати, разбира се, че с машина ще ти вземе акъла, но като нямаш ....
Може да ти куца нещо техниката, въпреки, че тук нямам какво повече да се прави освен да се търка много и яко, щом го правиш на ръка!
5 минути на шкурка са малко, но то зависи и от темпото..
Може и слоят върху фара да е по-корав, ако е и пребоядисван с лак, не знам...
Вземи и по-твърд апликатор и почни с него първо да видиш.
Ако е на същата бяла кола дето говорихме, си е за Р600 :lol:
Ето как се справя тоя пич за 3 минути, няма шкурки, няма такива работи, пастата си е достатъчна, ако са в такова състояние, като в клипа!

Re: Как да полирам пожълтели и захабени фарове?

Публикувано: нед ное 27, 2016 5:18 pm
от exclusiveremix
Реших да прескоча шкуренето наново,макар и с два липсващи номера шкурки.Закупих 1 тъп апликатор на 3М и с почти крайните обороти на ел.винтовера ги полирах само с показаната паста.Станаха бонбон,такъв резултат не бях постигал досега с използваните препарати.За пореден път се убеждавам,че трябва да се инвестира в добра машинка,но кога ще стане....
Само един въпрос - Понеже ти самия спомена,че през 6 месеца правиш това,не се ли нарушава дебелината на самия плексиглас?Няма ли вариант как да стане прекалено тънко,та лесно да се спука?

Re: Как да полирам пожълтели и захабени фарове?

Публикувано: чет мар 16, 2017 5:19 pm
от Master of Detailing
Шкурките, които визираш няма как да намалят от поликарбоната, защото са толкова фини, че...
С тях почистваш оксидацията и разните полепи, отделно след процедурата ги мажа с CQuartz UK, което си прави още един филм отгоре, който реално после не премахваш изцяло при шкуренето, защото е здрав и трудно се маха.
Пробвай се на един фар, да го протриеш до дупка с каквато шкурка си избереш после пиши за колко време си го направил :lol:
Ще трябва да го търкаш на шмиргела :lol:

(off topic)Видях, че си писал мнение за Dash and Trim Restorer на Meguiar's , към което мога да добавя( в момента и аз съм си отворил същият и мажа вътре, вънка и гумите даже), че когато мажеш препарат на каквато и да била повърхност, за да издържи повече първо обезмаслявай с IPA или друг подобен препарат и остави да изсъхне на 100%.
Аз лично на пластмасите минавам с IPA чист и не се отмива от дъжда, след като намажа Dash and Trim.(задължително минимум два слоя, мажеш един и после докато си чистиш нещо вътре в колата минава време и мажеш пак)
Да, матира се леко след няколко мивки и дъждове, но се вижда, че е мазано с нещо и водоотблъсква. Също зависи колко е стара пластмасата, защото ако е стара много не държи нищо, дори и тея перманентните за пластмаса, като DLUX на Car Pro. На посивялата ми вече тръгнала да се рони в краищата си платстмаса при чистачките дето е отпред на стъклото, съм го мазал яко с DLUX, е после няма и месец и пак си е същата, просто вече не държи, все пак е на 17 години. Но на що годе по-запазени пластмаси DLUX стой с години. Сега същото е и на Nanolex, но го изкупиха още като го пуснах, явно заради по ниската му цена http://detailingstorebg.com/nanolex-trim-rejuvenator

С машината винаги ще постигаш по-добри резултати, на ръка ще са задоволителни. Ако имаш машина да правиш полиранията, после с ръчни обработки и препарати ще поддържаш ефекта с години. Моето Ауди не е пастирано откакто му сложих Bodyguard, а това беше преди 2 години, мисля. Е сега ако видиш колата ще си кажеш, че е пастирана миналия месец.
Така, че обработката и после поддръжката вървят ръка за ръка!

audia4.jpg
audia4.jpg (261.27 KиБ) Видяна 1615 пъти

Re: Как да полирам пожълтели и захабени фарове?

Публикувано: ср яну 23, 2019 10:31 pm
от miroslav_r
Този комплект достатъчен ли е за пълен рестор на фарове?
https://detailingstorebg.com/car-glass/ ... ration-kit

Питам понеже виждам, че има шкурки само 1000 и 3000,а в предни мнения чета че са необходими 1000,1500,2000 и 3000.
Фаровете ми имат леки наранявания от камъчета и в горния край точно до предния капак има леки напуквания. Все едно е имало фолио и е почнало да се нацепва.
Този комплект ще бъде ли достатъчен да се справи с тези наранявания или е необходимо и още нещо. Фаровете на са пожълтели. Доста приличен вид имат но бих искал да ги освежа и защитя превантивно.
Благодаря.

Re: Как да полирам пожълтели и захабени фарове?

Публикувано: ср яну 23, 2019 11:57 pm
от Master of Detailing
Щом не са пожълтели, значи покритието (фабричното или ако после са правени манипулации) не е изгоряло, но пък е взело да се цепи отгоре, защото там гори най-бързо, логично е. Зависи колко са ти дълбоки ударите от камъчета, които искаш да премахнеш, но така или иначе трябва да свалиш изцяло всичко старо или до здрава повърхност. За да стигнеш по-голяма дълбочина ти трябват по-едри шкурки, които може да си вземеш от железарията или магазин за бои. Говорим за примерно 400, 500, 800...зависи колко е дебело това, което трябва да свалиш. Ако ползваш по-едри шкурки ще се справиш по-бързо, но трябва да ги изреждаш до най-финните и после другите неща от комплекта. Виж цялата тема, доста е написано.

Иначе комплекта е доста приличен и е един от последните продукти на Meguiar's, но нищо не пречи да си вземеш още два три листа шкурки от гореизброените не са повече от 6-8лв общо и да задълбаеш.

Re: Как да полирам пожълтели и захабени фарове?

Публикувано: вт апр 30, 2019 9:00 pm
от tenev_83
Здравейте. Искам да попитам с какъв диапазон на регулиране на оборотите трябва да бъде ексцентършлайфа при употребата му при фарове?

Re: Как да полирам пожълтели и захабени фарове?

Публикувано: ср май 01, 2019 2:37 pm
от Master of Detailing
С по-едрите шкурки и ползвайки зеленият БОШ съм работил на 4степен, а с фините стигам до 5-6. Едри шкурки, говорим за Р-80, 100, 120, 230, 280, 320, 400 после на по-високи обороти с другите Р-500, 600, 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 3000. Като в тези последователности няма да имаш шанс за остатъчни дефекти от прескачане на шкурка, стига да използваш целият ресурс, т.е. да матираш с всяка равномерно. С едрите е трудно постижимо, защото седи доста грапаво, но след 400 ще видиш какво имам предвид за равномерно. Ако при следващи шкурки след шлайфане виждаш драскотини от предходните шкурки, се връщаш на предишната шкурка и шлайфаш наново, докато ги махнеш. Ако шлайфаш с 1500 примерно, а видиш дефекти се връшаш на 1200, ако и тогава ги има, значи е по-едрата 1000 и така.

* На високите обороти и при усилието, което създават силно абразивните шкурки, за да свалят голям слой лак/ покритие се загрява много плочата за залепване на шкурките и се топят кукичките, след което не се захващат добре шкурките. Пази се от прегряване на плочата, аз съм сменил няколко нейзбежно е!

Re: Как да полирам пожълтели и захабени фарове?

Публикувано: ср май 01, 2019 9:58 pm
от tenev_83
Благодаря ти за изчерпателният отговор. Ще взема в предвид всичко написано от теб.
Въпроса ми беше свързан с избора при покупка на подходящ ексцентършлайф в какъв оборотен диапазон да го търся. Не съм работил досега с такъв при обработката на фарове, а съм наясно че не се ли работи в дълбочина ефекта е краткокраен.

Re: Как да полирам пожълтели и захабени фарове?

Публикувано: ср май 01, 2019 10:30 pm
от Master of Detailing
Гледай като вземаш да е марка, а не нещо колкото да го имаш. При шлайфане на фаровете съм работил дълго време с зеленият БОШ, като единствената почивка на машината е била между смяната на шкурките, което е за секунди. Неудобство при тях има, когато фара е на колата, защото много трябва да облепяш и пазиш съедните детайли. С колкото по-малка плоча го избереш по-добре, оборотите сам ще си ги усетиш колко трябва да бъдат като почнеш да работиш с него, то диапазона на почти всички е един и същ.